Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

Geschreven door: op zondag 13 september 2020

Leestijd: 1 minuut

Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door data. Door het snel experimenteren kom je snel tot inzichten via data, waarmee je vervolgens oplossingen gaat ontwikkelen.

Creativiteit

Voor zowel UX als Growth hacking is creativiteit een belangrijke vaardigheid. Een Growth hacker is op basis van de testen opzoek naar nieuwe innovatieve ideeën om een bedrijf te laten groeien. Als UX’er ben je middels creatie op zoek naar nieuwe innovatieve ideeën om een bedrijf te laten groeien, experimenten die de UX online kan testen zijn bijvoorbeeld A/B testen, waar vervolgens data uit rolt.

Doelgroep

UX en Growth hackers moeten goed weten wat de doelgroep van het bedrijf is en waarom de doelgroep naar dit komt om haar/zijn doelstellingen te verwezenlijken. Voor beide is het cruciaal om deze klantpersona’s goed in kaart te hebben. UX’ers maken op basis van hen doelgroep bepaalde keuzes in een ontwerp om de gebruiker tegemoet te komen. Voor Growth hackers geldt dat ze moeten weten wie ze aantrekken bij het bepalen van een oplossing.

Data

Dit is misschien wel de belangrijkste overeenkomst. Keuzes worden anno nu steeds meer genomen met data, door te meten kan je zogezegd iets weten. UX-designers maken de keuzes in de ontwerpen die zij maken afhankelijk van data om te achter halen of het product/online platform goed te gebruiken is. Growth hackers verzamelen en analyseren vooral kwantitatieve data om te weten of klanten betrokken zijn bij het product en de kanalen waarmee ze converteren.

Wanneer Growth hackers hun werk goed doen zullen er meer mensen getrokken worden naar het desbetreffende product of dienst. Om deze mensen te behouden is UX heel belangrijk. Vandaar dat deze twee disciplines goed moeten samenwerken zodat verwachting en realiteit overeen komen.

 


Andere blogartikelen

  • B2B SEO en Geoptimaliseerde Afbeeldingen

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    In een tijd waarin 27% van het koopproces van B2B kopers met eigen online research wordt doorgebracht is het essentieel om een goed vindbare website te hebben. Afbeeldingen kunnen, indien geoptimalise ...

    Bekijk het artikel »
  • Prospects zoeken B2B

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan ...

    Bekijk het artikel »
  • Succesvolle B2B Marketing met deze 5 Tools

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    De fundamenten onder marketing veranderen niet. De technologieën en bijbehorende tools wel, zoals mooi gevisualiseerd in het filmpje ‘The Man in the Chair’. Lees hier 5 tools die wij inzetten om ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten