Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

Geschreven door: op zondag 13 september 2020

Leestijd: 1 minuut

Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door data. Door het snel experimenteren kom je snel tot inzichten via data, waarmee je vervolgens oplossingen gaat ontwikkelen.

Creativiteit

Voor zowel UX als Growth hacking is creativiteit een belangrijke vaardigheid. Een Growth hacker is op basis van de testen opzoek naar nieuwe innovatieve ideeën om een bedrijf te laten groeien. Als UX’er ben je middels creatie op zoek naar nieuwe innovatieve ideeën om een bedrijf te laten groeien, experimenten die de UX online kan testen zijn bijvoorbeeld A/B testen, waar vervolgens data uit rolt.

Doelgroep

UX en Growth hackers moeten goed weten wat de doelgroep van het bedrijf is en waarom de doelgroep naar dit komt om haar/zijn doelstellingen te verwezenlijken. Voor beide is het cruciaal om deze klantpersona’s goed in kaart te hebben. UX’ers maken op basis van hen doelgroep bepaalde keuzes in een ontwerp om de gebruiker tegemoet te komen. Voor Growth hackers geldt dat ze moeten weten wie ze aantrekken bij het bepalen van een oplossing.

Data

Dit is misschien wel de belangrijkste overeenkomst. Keuzes worden anno nu steeds meer genomen met data, door te meten kan je zogezegd iets weten. UX-designers maken de keuzes in de ontwerpen die zij maken afhankelijk van data om te achter halen of het product/online platform goed te gebruiken is. Growth hackers verzamelen en analyseren vooral kwantitatieve data om te weten of klanten betrokken zijn bij het product en de kanalen waarmee ze converteren.

Wanneer Growth hackers hun werk goed doen zullen er meer mensen getrokken worden naar het desbetreffende product of dienst. Om deze mensen te behouden is UX heel belangrijk. Vandaar dat deze twee disciplines goed moeten samenwerken zodat verwachting en realiteit overeen komen.

 


Andere blogartikelen

  • Even voorstellen: Kevin Keijner

    Geschreven door: op vrijdag 12 februari 2021

    Sinds eind januari ben ik bij Sigma Solutions in dienst als Digital Consultant. Voor mij betekende dit niet alleen een nieuwe functie maar ook werken in een compleet nieuwe sector. Logischerwijs zorgt ...

    Bekijk het artikel »
  • B2B Marketing & Sales trends in onzekere tijden

    Geschreven door: op donderdag 11 februari 2021

    Wij leveren in een onzekere tijd door COVID-19. Dit heeft impact op de B2B aankoopreis, vooral omdat persoonlijk contact een belangrijke rol speelt. Wat kunnen marketeers en verkopers dan doen in dez ...

    Bekijk het artikel »
  • Delegates in C#

    Geschreven door: op donderdag 11 februari 2021

    Soms willen we bij het oplossen van een probleem in code een bepaalde functie uitvoeren op basis van een voorwaarde of situatie. Je kan dan via if-then-else of een switch bepalen welke functie je uitv ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Bekijk al onze tevreden klanten ›
Onze Middelen en Technologieën
Lees meer over onze expertise op ons blog ›
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book »

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book ›