Prospects zoeken B2B

Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

Leestijd: 2 minuten

Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.

Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan te passen, zal de kwaliteit van je B2B prospects omhoog gaan. Maar hoe vind je deze B2B prospects nu eigenlijk en nog belangrijker, hoe vinden deze jou?

Creëer inzicht in wat voor jou kwalitatief goede B2B prospects zijn

Ga na wat voor jou de meest winstgevende klanten zijn. Stel een profiel op waar deze klanten aan voldoen. Dit profiel kun je vervolgens gebruiken om soortgelijke bedrijven te vinden en beginnen met het opstellen van een lijst van bedrijven die jij graag als klant wilt hebben.

Nadat je een profiel hebt opgesteld weet je ook wat waardevol voor jouw B2B prospects is en waar uitdagingen liggen. Als deze kunnen worden opgelost door het product wat jij verkoopt is het een kwalitatieve prospect.

Content gericht op B2B Prospects

Trek je B2B prospects aan met goede content. Zorg dat jouw aanbod aansluit op wensen en behoefte van potentiele klanten. Door het eerder opgestelde profiel heb je dit inzichtelijk en weet je wat uitdagingen zijn in de doelgroep en kun je  hierop inspringen.

Doelgericht adverteren

Ga na via welke kanalen jouw B2B prospects benaderd willen worden en denk na over de juiste tone of voice. Wij kiezen regelmatig voor een landingspagina met een advertentiecampagne via LinkedIn en/of Google Ads. Het is dus raadzaam om je hierin te verdiepen.

Meet, optimaliseer en meet weer

Door je campagnes meetbaar te maken kun je resultaten inzichtelijk maken en bijsturen waar nodig. Bepaal van te voren je doelstellingen. Optimaliseer je advertenties op basis van het aantal klikken en bezoekers. Een A/B test van je landingspagina of advertentie geeft je nog meer inzicht waar je bezoeker geïnteresseerd in is.

prospects_zoeken_b2b.jpg

Opvolging B2B Prospects

Marketing is ondersteunend aan sales. Zorg dat deze twee afdelingen goed samenwerken. Door het opwarmen van prospects kan de afdeling sales voorbereid een gesprek met de B2B prospect aangaan. Een prospect is nu geen prospect meer maar een lead want heeft interesse getoond in jouw bedrijf door zijn gegevens achter te laten in ruil voor bijvoorbeeld een whitepaper, E-book of een brochure.

Sigma Solutions en B2B prospects

Hulp nodig bij het zoeken van B2B prospects? Bekijk onderstaande download voor meer tips!


Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten