Verzamel feedback voor nieuwe design keuzes

Geschreven door: op dinsdag 31 maart 2020

Leestijd: 2 minuten

Hoe krijg je nu nog feedback van jouw klanten?

Nu een groot deel van de wereld thuis aan het werk is, is het van nog groter belang om online gezien te worden. Toch wil je ook van jouw onlinegebruikers weten of jouw dienstverlening naar wens is. Dit kun je bij jouw gebruikers peilen op verschillende manieren.

Live chat

We zien meer en meer bedrijven die voor een live chat kiezen op hen site, dit kan meerdere voordelen met zich mee brengen.

  • Handig voor klanten wanneer zij vragen hebben in de conversie route.
  • Tegen welke problemen of vragen lopen klanten, die je weer kan opnemen bij marketing en/of UX keuzes in de site.

Feedback Button

Via een feedback button kun je ook feedback uitvragen bij een gebruiker. Hier help je de gebruiker niet direct mee verder maar hopelijk wel in de toekomst.

Zoals in de screenshot hieronder te zien is kun je snel een emotie uitvragen bij een gebruiker, vervolgens kan een gebruiker een toelichting meesturen van die emotie. Vooral irritatie punten worden door gebruikers vaak graag achter gelaten, dit kan helpen bij het maken van keuzes in de toekomst.

feedback-button.jpg

Zie ook hier rechts van de site de groene feedback button.

Interesse van de gebruiker uitvragen

Een vraag te stellen ie interactie van de gebruiker vraagt om dit te antwoorden. Denk bijvoorbeeld aan een campagnepagina waar je een huis wilt kopen of huren. Hier kun je gelijk interesse uitvragen bij klanten.

Doordat je een interesse gebied van een gebruiker weet kun je erg gericht targeten op de gebruiker. Denk bijvoorbeeld aan e-mails a.d.h.v. die voorkeuren of target bepaalde promoties die in dat interessegebied liggen. Op deze manier kun je om een gebruiker een bepaalde persona ontwikkelen.

 

Designkeuzes zijn vaak heel belangrijk om te maken door middel van data die je hebt op gedaan bij de gebruikers. Uiteindelijk zijn de design keuzes er niet alleen voor je eigen marketing wensen maar juist ook voor betere conversies en het helpen van gebruikers bij hen keuzes en activiteiten.


Andere blogartikelen

  • Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

    Geschreven door: op zondag 13 september 2020

    Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door d ...

    Bekijk het artikel »
  • B2B SEO en Geoptimaliseerde Afbeeldingen

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    In een tijd waarin 27% van het koopproces van B2B kopers met eigen online research wordt doorgebracht is het essentieel om een goed vindbare website te hebben. Afbeeldingen kunnen, indien geoptimalise ...

    Bekijk het artikel »
  • Prospects zoeken B2B

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten