Hoe wordt een site getoond in Google’s “featured snippets”?

Geschreven door: op donderdag 23 maart 2017

Leestijd: 1 minuut

Sinds vorig jaar worden in Google “featured snippets” getoond. Featured snippets worden getoond wanneer er een vraag in de zoekbalk is gesteld. Bij de vraag “Wat kost een traplift” wordt de volgende snippet getoond.

googles-featured-snippet-wat-kost-een-traplift.png

Het antwoord (snippet) komt niet van Google zelf, maar van een externe website. In de snippet staat een korte toelichting, een afbeelding en een link naar de website.

Om getoond te worden in een featured snippet is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden.

Laat de vraag terugkomen op de pagina

Om kans te maken om in een featured snippet getoond te worden is het van belang om de vraag uit de zoekopdrachten terug te laten komen in de titel (de <h1>-tag op een pagina). Op de “Wat kost een traplift”-pagina van Handicare komt deze vraag letterlijk terug in de titel.

https://handicare-trapliften.nl/advies/traplift-kopen/wat-kost-een-traplift-gemiddeld/

pagina-titel-wat-kost-een-traplift-gemiddeld.png

Geef een duidelijk antwoord

Naast het tonen van de vraag is het uiteraard van belang dat op de pagina een duidelijk en kort antwoord wordt getoond. Wanneer het antwoord duidelijk wordt uitgelegd op de pagina heeft de site een grotere kans om als snippet getoond te worden.

Gebruik rich snippets op de pagina

Door het gebruik van “rich snippets” wordt een pagina beter herkend door zoekmachines. Rich snippets zijn stukken code waarmee de content op een pagina wordt opgesplitst zodat zoekmachines weten wat bepaalde elementen binnen de content voor semantische waarde heeft.

Google bepaald zelf welke pagina’s in de featured snippets worden getoond. Wanneer de bovenstaande punten zijn toegevoegd aan een pagina heeft de pagina een grotere kans om op Google site als ‘uitverkorene’ op plaats 0 toont in de zoekresultaten.


Andere blogartikelen

  • Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

    Geschreven door: op zondag 13 september 2020

    Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door d ...

    Bekijk het artikel »
  • B2B SEO en Geoptimaliseerde Afbeeldingen

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    In een tijd waarin 27% van het koopproces van B2B kopers met eigen online research wordt doorgebracht is het essentieel om een goed vindbare website te hebben. Afbeeldingen kunnen, indien geoptimalise ...

    Bekijk het artikel »
  • Prospects zoeken B2B

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten