6 redenen waarom uw organisatie geen app nodig heeft

Geschreven door: op donderdag 10 maart 2016

Leestijd:

sigma-geen-app-600.png

Waar vroeger iedereen riep "waarom doen jullie nog niks met social media?" is dat nu veranderd in "waarom hebben jullie nog geen app?". Wanneer onderstaande zaken binnen uw bedrijf spelen, raden wij u aan om vooral niet aan de ontwikkeling van een app te beginnen. 

1. Wanneer uw klanten zich niet op smartphones bevinden

Laten we eerlijk zijn, er zijn nog steeds mensen die niet de beschikking hebben over een smartphone of tablet. Zij zullen minder verbonden zijn met de functionaliteiten van bepaalde apps. Wanneer doelgroeponderzoek aantoont dat uw doelgroep zich niet op smartphones bevindt, dan kunt u beter in een andere marketingtool investeren.

2. Wanneer u een brede doelgroep heeft

Als u een hele brede doelgroep heeft is het lastig om het doel van een app zodanig te bepalen dat de app voor een grote groep mensen interessant is. Voor een specifieke, afgekaderde doelgroep met een duidelijke interesse is het makkelijker om een app samen te stellen.

3. Wanneer u geen tijd heeft om een app te onderhouden

Een app bouwen is één, maar u moet deze ook onderhouden. Een app moet gevoed worden met nieuwe content en updates. Mensen moeten geprikkeld worden om de app steeds weer te openen. Als uw app stilstaat gaan uw klanten op zoek naar een alternatief.

4. Wanneer u geen extra bedrijfsherkenning wilt

Het icoon van een app op een smartphone is een groot herkenningspunt. Meerdere keren per dag komt de gebruiker dus ook in contact met uw (bedrijfs)logo. Ook de app zelf roept herkenning op wanneer de herkenbare huisstijl van uw bedrijf in beeld komt. Dit versterkt de merkbeleving en klantloyaliteit bij de gebruiker. 

5. Wanneer u weinig interactie wilt

Met de lancering van een app kunt u een online buzz creëren, een evenement promoten en gemakkelijk nieuws delen. Er ontstaat interactie. Daarmee kunt u uw klantenbestand op de hoogte houden en gemakkelijk klanten aan u binden. Heeft u geen tijd om daar iets mee te doen? Kies dan niet voor een app.

6. Wanneer u resultaten niet makkelijk wilt meten

Er zijn diverse mogelijkheden om het gebruik van een app te monitoren, te meten welke doelen behaald worden en welke successen hieruit voortkomen. Steekt u liever uw tijd in uw website of andere marketingmiddelen, dan is het ontwikkelen van een app niet aan te raden.


Uw nieuwsgierigheid gewekt?

Is het bovenstaande niet op u van toepassing? Dan helpen wij u graag met de ontwikkeling van een maatwerk app, leadgeneratie app of catalogus app. Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op via 072 5345 888 of vul ons contactformulier in.


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail