FAQ-pagina

Geschreven door: op maandag 18 januari 2016

Leestijd: 2 minuten

Accessify beschikt over een FAQ-functionaliteit. De FAQ- Frequently Asked Questions- wordt gebruikt om een lijst met veel gestelde vragen (en antwoorden) over een bepaald onderwerp weer te geven.

Wat is het online succes van een FAQ-pagina?

Naast een mooie presentatie kun je middels de FAQ-module de betreffende pagina’s ook beter vindbaar maken. Google houdt van FAQ-secties op websites. Het is dus goed voor SEO.

Daarnaast is het een stukje tijdsbesparing. Simpele vragen kunnen en snel en makkelijk beantwoord worden. Bezoekers waarderen dit stukje service waar ze van kunnen leren.

Hoe werkt de FAQ-module?

Log in op je website en ga in het beheer naar Inhoud en vervolgens naar FAQ.

  1. Maak een pagina aan en koppel de template FAQ-pagina hieraan.
  2. Vul in de tab ‘Algemeen’ de naam van de begrippenlijst óf veel gestelde vragen lijst in.
  3. Sla het item op. En open vervolgens weer het item.
  4. Vul in de tab ‘Vragen’ de vragen en antwoorden in:

faq-module.png

  1. In de tab ‘SEO’ vul je de meta data in.
  2. Publiceer de items vervolgens op de vooraf al aangemaakte pagina.

Hoe maak ik mijn FAQ-pagina op?

  1. Gebruik een inhoudsopgave bovenaan de pagina met een link naar het betreffende deel lager op de pagina. Op deze manier heeft een bezoeker snel antwoord op zijn/haar vraag.
  2. Maak de lijst niet te lang. Een manier om het overzichtelijker te maken is het groeperen per onderwerp. Je kunt ook denken aan een lijst met ‘populaire vragen’.
  3. Maak geen gebruik van open vragen.
  4. Voeg eventueel links naar bronnen weer. Zo kan een bezoeker na het vinden van het antwoord snel handelen.
  5. Biedt de bezoeker altijd de mogelijkheid om contact op te nemen indien de bezoeker niet het gewenste antwoord heeft gevonden. Bijvoorbeeld middels een formulier.

Hulp nodig met je FAQ-pagina?

Hulp nodig bij het inrichten van je FAQ-pagina? Neem dan contact op met help@sigmasolutions.nl


Andere blogartikelen

  • Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

    Geschreven door: op zondag 13 september 2020

    Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door d ...

    Bekijk het artikel »
  • B2B SEO en Geoptimaliseerde Afbeeldingen

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    In een tijd waarin 27% van het koopproces van B2B kopers met eigen online research wordt doorgebracht is het essentieel om een goed vindbare website te hebben. Afbeeldingen kunnen, indien geoptimalise ...

    Bekijk het artikel »
  • Prospects zoeken B2B

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten