FAQ-pagina

Geschreven door: op maandag 18 januari 2016

Leestijd:

Accessify beschikt over een FAQ-functionaliteit. De FAQ- Frequently Asked Questions- wordt gebruikt om een lijst met veel gestelde vragen (en antwoorden) over een bepaald onderwerp weer te geven.

Wat is het online succes van een FAQ-pagina?

Naast een mooie presentatie kun je middels de FAQ-module de betreffende pagina’s ook beter vindbaar maken. Google houdt van FAQ-secties op websites. Het is dus goed voor SEO.

Daarnaast is het een stukje tijdsbesparing. Simpele vragen kunnen en snel en makkelijk beantwoord worden. Bezoekers waarderen dit stukje service waar ze van kunnen leren.

Hoe werkt de FAQ-module?

Log in op je website en ga in het beheer naar Inhoud en vervolgens naar FAQ.

  1. Maak een pagina aan en koppel de template FAQ-pagina hieraan.
  2. Vul in de tab ‘Algemeen’ de naam van de begrippenlijst óf veel gestelde vragen lijst in.
  3. Sla het item op. En open vervolgens weer het item.
  4. Vul in de tab ‘Vragen’ de vragen en antwoorden in:

faq-module.png

  1. In de tab ‘SEO’ vul je de meta data in.
  2. Publiceer de items vervolgens op de vooraf al aangemaakte pagina.

Hoe maak ik mijn FAQ-pagina op?

  1. Gebruik een inhoudsopgave bovenaan de pagina met een link naar het betreffende deel lager op de pagina. Op deze manier heeft een bezoeker snel antwoord op zijn/haar vraag.
  2. Maak de lijst niet te lang. Een manier om het overzichtelijker te maken is het groeperen per onderwerp. Je kunt ook denken aan een lijst met ‘populaire vragen’.
  3. Maak geen gebruik van open vragen.
  4. Voeg eventueel links naar bronnen weer. Zo kan een bezoeker na het vinden van het antwoord snel handelen.
  5. Biedt de bezoeker altijd de mogelijkheid om contact op te nemen indien de bezoeker niet het gewenste antwoord heeft gevonden. Bijvoorbeeld middels een formulier.

Hulp nodig met je FAQ-pagina?

Hulp nodig bij het inrichten van je FAQ-pagina? Neem dan contact op met help@sigmasolutions.nl


Andere blogartikelen

  • Til uw bedrijf naar een hoger plan met klantinzicht

    Geschreven door: op vrijdag 23 februari 2018

    80% van de CEO’s vindt de eigen organisatie klantgericht, slechts 8% van de klanten is het daarmee eens (Steven van Belleghem). In deze tijd van digitalisering is de klant kritischer dan ooit. Info ...

    Bekijk het artikel »
  • Css grid

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Css grid is een vernieuwende manier voor het indelen van content op website pagina’s. Met behulp van css wordt de uiterlijk van een website bepaald. Doormiddel van een grid is het mogelijk om gemakkel ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS vendor prefixes

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Bij CSS is het voor een aantal stijl regels mogelijk om aan te geven in welke browser deze gebruikt moet worden. Hiervoor wordt het type browser toegevoegd voor de stijl regel. Dit wordt een prefix (o ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper