Werf meer nieuwsbriefabonnees met deze 7 tips

Geschreven door: op donderdag 17 september 2015

Leestijd:

Meer inschrijvingen voor de maandelijkse nieuwsbrief. Dat willen we allemaal wel. Verleid je bezoekers tot een inschrijving met behulp van deze 7 tips.

1. Moedig abonnees aan om je nieuwsbrief door te sturen

Vraag je lezers om jouw nieuwsbrief te delen met anderen. Omdat ze deze toegestuurd krijgen van bekenden zijn ze sneller geneigd om de nieuwsbrief te openen en is de kans dat ze zich inschrijven aanzienlijk groter.

2. Maak gebruik van inschrijfformulieren

Hoe meer (verschillende) inschrijfformulieren je op een strategische plek in je website integreert, hoe groter de kans dat ze gebruikt gaan worden. 

Plekken waar je het inschrijfformulier kunt integreren in het design:

  • Onder blogposts
  • De sidebar
  • Bovenaan de pagina
  • In de body tekst
  • Op de "over ons" pagina

3. Verleid bezoekers met een actie

Een actie is een succesvolle methode om mensen te verleiden hun gegevens achter te laten. Uit onderzoek is gebleken dat het aantal inschrijvingen het sterkst stijgt wanneer er meerdere prijzen te winnen zijn. 

4. Gebruik leadboxes

Een leadbox is een pop-up scherm dat zichtbaar wordt wanneer potentiële abonnees klikken op een link, afbeelding, tekst of knop. Ze kunnen ook zo worden in gesteld dat ze zichtbaar worden na een bepaalde tijd of wanneer een bezoeker op het punt staat om de site te verlaten. 

nieuwsbrief_tips.jpg

5. Gratis downloads

Dit is een manier om leads te genereren door een inschrijfformulier of leadbox in de body tekst te plaatsen. Voorbeeld: "Dowload hier de gratis checklist". Men is sneller geneigd erop te klikken omdat  je er iets voor terug krijgt. 

6. Bedankpagina

Er zijn regelmatig mensen die ergens eenmalig een reactie achterlaten en vervolgens de website nooit meer bezoeken. Beloon deze bezoekers door ze door te sturen naar een 'bedankpagina' en motiveer ze om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

7. Zij gingen u voor

Vermeld het aantal abonnees op de landingspagina of in de leadbox. Of gebruik testimonials van je klanten. Dit is je 'social proof'. 

Meer weten over leadgeneratie?

Neem voor een verhelderend gesprek en een goede bak koffie contact met ons op via bovenstaand contactformulier of telefoonnummer 072 53 45 888.


Andere blogartikelen

  • Plugins maken in jQuery

    Geschreven door: op vrijdag 29 juni 2018

    Door zelf code die je vaak gebruikt om te zetten naar jQuery-plugins, zorg je ervoor dat je deze code eenvoudig kan toepassen in andere projecten en je je kan bezighouden met het maken van nieuwe func ...

    Bekijk het artikel »
  • Dependency injection

    Geschreven door: op dinsdag 26 juni 2018

    Vanuit een programmeer standpunt gezien is indeling van code een van de belangrijkste aspecten van het programmeren. Een rommelige werkomgeving maakt het lastig om te vinden wat je nodig hebt. Het opr ...

    Bekijk het artikel »
  • Databasetypen

    Geschreven door: op dinsdag 26 juni 2018

    Bij de meeste websites behoort een database waarin gegevens van de website worden opgeslagen. Er zijn verschillende manieren waarop deze gegevens kunnen worden bijgehouden. De meest gebruikte methode ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
partners-logo.jpg

mockup_tablet.png

Bedient u uw (potentiële) klant optimaal binnen het online koopproces? 

Vul de Online Scorecard in ›