Meertalige websites en taalversies

Geschreven door: op maandag 31 augustus 2015

Leestijd:

Heb je een meertalige website? Of heb je meerdere websites voor een product of dienst, elk gericht op een eigen taalgebied of land?

Dan loop je het risico dat jouw pagina's met zichzelf concurreren om de beste plaats in de zoekresultaten bij zoekmachines als Google. Op meerdere pagina's is immers vergelijkbare inhoud aanwezig, zij het in een andere taal en/of toegespitst op een specifieke regio. Dit verschijnsel wordt "duplicate content" genoemd (letterlijk: dubbele inhoud).

Je kunt dit voorkomen door alternate content links op te nemen in de HTML broncode van elke pagina. Deze links verwijzen naar de vergelijkbare pagina in de door jezelf opgegeven taal en/of regio (via het kenmerk "hreflang"). Op die manier kunnen zoekmachines herleiden welke pagina's bij elkaar horen, en ook de pagina in de juiste taal of regio teruggeven na een zoekopdracht.

Met Accessify WCMS kan je alternate content links eenvoudig toevoegen en wijzigen. Dit doe je door bij het aanmaken of wijzigen van een pagina onder het tabje "Taalversies" de alternatieve pagina’s te selecteren. De links met de juiste hreflang kenmerken worden vervolgens automatisch in de broncode van de pagina geplaatst.

alternate-taalversies.png

Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van de "Bulk Alternate Content" module. Hiermee kan je snel voor de gehele website structuur de alternatieve pagina links instellen.

alternate-bulk-insert.png

Meer informatie

Accessify WCMS is een eenvoudig te gebruiken content management systeem voor lead generating websites. Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten over de mogelijkheden van Accessify WCMS.

Voor meer informatie over het gebruik van de link rel=alternate tag en het kenmerk hreflang: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=nl  


Andere blogartikelen

  • Psychologische triggers beïnvloeden bij gebruikers

    Geschreven door: op vrijdag 13 maart 2020

    Veel van onze handelingen gebeuren niet door rationaliteit maar worden gedaan in emotie, anticipatie en aantrekking. In dit blog schrijf ik over een psyschologische triggers die een gebruiker kunnen b ...

    Bekijk het artikel »
  • Wekelijks UX overleg

    Geschreven door: op zaterdag 7 maart 2020

    Één keer per week houden wij met het UX team een overleg. Dit overleg is om meerdere redenen erg nuttig, zo krijg je niet alleen alle neuzen dezelfde kant op maar verbeter je ook de kwaliteit van het ...

    Bekijk het artikel »
  • Wat is Octoparse?

    Geschreven door: op dinsdag 25 februari 2020

    Één van de eerste taken die ik toegewezen kreeg toen ik aan de slag ging bij Sigma Solutions, was het binnenhalen van productdata voor een nieuwe webshop voor één van onze nieuwste klanten. De tool di ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten