De SEO Nulmeting; Belangrijk onderdeel van een SEO-Strategie

Geschreven door: op donderdag 2 juli 2015

Leestijd:

Bij het uitrollen van een SEO-strategie is het belangrijk om regelmatig te valideren wat de resultaten zijn van de ondernomen activiteiten. De SEO Nulmeting is hierbij een belangrijk middel.

Wat is een SEO Nulmeting?

Een rapport waarin de actuele SEO-prestaties van een website of webshop staan.

Wanneer uitvoeren

Voor het opstarten van een SEO-traject en periodiek gedurende het uitvoeren van een SEO-traject.

Het resultaat: inzicht

De SEO Nulmeting geeft inzicht in de actuele SEO-prestaties van een website of webshop. Samen met een zoekwoordenonderzoek of zoektermanalyse geeft de SEO Nulmeting ook inzicht in de kansen die er liggen op het vlak van online vindbaarheid.

Zelf doen? Hanteer dan deze KPI’s

  1. Technische SEO-Rating, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen mobile en desktop rating;
  2. Aantal geïndexeerde pagina’s per zoekmachine, meestal op te halen door site:jouwdomein.nl als zoekopdracht uit te voeren;
  3. Aantal weergaven in zoekmachines;
  4. Aantal clicks vanuit zoekmachines;
  5. Gemiddelde positie op zoekmachineresultatenpagina;
  6. Zoekwoorden waarop de website en pagina’s in de website worden weergegeven;
  7. Aantal bezoekers vanuit zoekmachines;
  8. Gemiddelde bezoektijd van bezoekers die de site via zoekmachines benaderen;
  9. Aantal conversies door bezoekers die de website via zoekmachines benaderen;
  10. Conversiewaarde van bezoekers die de website via zoekmachines benaderen.

Je vindt bovenstaande KPI’s hier

  • GTMetrix en Google PageSpeed Insights: KPI 1;
  • Google en Bing: KPI 2;
  • Google Search Console of Bing Webmaster Tools: KPI 3, 4, 5 en 6;
  • Google Analytics KPI: 7, 8, 9 en 10 (waarbij we ervan uitgaan dat Google Analytics is ingericht).

SEO Nulmeting uitbesteden?

Een voor een goed gesprek en een lekkere bak koffie contact met ons op telefoonnummer 072 5 3458 88 of via bovenstaand contactformulier.


Andere blogartikelen

  • Css grid

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Css grid is een vernieuwende manier voor het indelen van content op website pagina’s. Met behulp van css wordt de uiterlijk van een website bepaald. Doormiddel van een grid is het mogelijk om gemakkel ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS vendor prefixes

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Bij CSS is het voor een aantal stijl regels mogelijk om aan te geven in welke browser deze gebruikt moet worden. Hiervoor wordt het type browser toegevoegd voor de stijl regel. Dit wordt een prefix (o ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS auto prefixer

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    In een eerder blog over vendor prefixes was te zien hoe met behulp van prefixes experimentele stijling regels voor specifieke browser toegepast kunnen worden. Hoewel het gebruik van prefixes in deze ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper