Website verbeteren in 5 stappen

Geschreven door: op donderdag 28 mei 2015

Leestijd:

In dit artikel beschrijven wij 5 stappen om te komen tot een beter presterende website.Website_verbeteren_5.jpg

1. Betrek (externe) specialisten

Het realiseren van een structureel beter presterende website is afhankelijk van een groot aantal verschillende functionele en online marketing factoren. Om snel tot succes te komen adviseren wij om aan het begin van het website verbetertraject één of meerdere (externe) specialisten in te schakelen.

2. Bepaal de doelstelling van de website

Een website zonder doelstelling is als een schip zonder kapitein; stuurloos en chaotisch. Met helder geformuleerde doelstellingen weet elke bij het website verbetertraject betrokken specialisten waar activiteiten op worden afgerekend.

Over het algemeen kan een website één van de volgende primaire doelstellingen hebben:

  1. Informatief: de website heeft een bevestigende rol en ontlast bepaalde interne afdelingen (zoals een backoffice of servicedesk);
  2. Lead Generation: de website realiseert contact- en offerteaanvragen.
  3. Sales: de website realiseert online verkopen.

Benoem één van deze doelstellingen tot hoofddoelstelling, meerdere secundaire doelstellingen zijn uiteraard mogelijk.

3. Verkrijg inzicht in rendement website

Zonder inzicht in het rendement van de website is het effect van gerealiseerde verbeteringen moeilijk te bepalen. Essentiële onderdelen van het inzichtelijk kunnen maken van website rendement zijn:

  1. Optimaal ingericht Web Analytics Pakket (denk hierbij aan Google Analytics);
  2. Optimaal ingericht CRM;

Het helpt om aan acties die een websitebezoeker kan uitvoeren financiële waarden toe te kennen.

4. Verkrijg inzicht in verbeterpunten website en voer deze door

De checklist website verbeteren geeft inzicht in 8 eenvoudig realiseerbare website verbeterpunten.

5. Selecteer online marketing middelen en zet deze in

Een website zonder bezoekers kent net als een winkel zonder bezoekers één zekerheid: er wordt geen omzet gerealiseerd. Met het effectief inzetten van Online Marketing Middelen worden twee resultaten behaald:

  1. Bestaande contacten (klanten, prospects, leveranciers, etc.) worden in contact gebracht met de website en het bedrijf. Voorbeelden van marketingmiddelen zijn: e-mailmarketing, social media, zoekmachineoptimalisatie en remarketing.
  2. Niet-bestaande (of nieuwe) contacten komen in contact met de website en het bedrijf. Voorbeelden van marketingmiddelen zijn: zoekmachineoptimalisatie, guestblogging, Google AdWords, affiliatemarketing en bannering.

Aan de slag met het verbeteren van een website?

Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek en een bak koffie contact met ons op.


Andere blogartikelen

  • Waarom developers het zo leuk vinden bij ons

    Geschreven door: op woensdag 13 november 2019

    Bij ons op kantoor werkt een team van betrokken specialisten, waaronder 4 backend developers en 4 UX developers. Zij zorgen voor een belangrijk fundament binnen dit bedrijf. Een goede reden om te zorg ...

    Bekijk het artikel »
  • Beachvolleyballen voor het goede doel!

    Geschreven door: op vrijdag 25 oktober 2019

    Afgelopen vrijdag 11 oktober  hebben diverse betrokken specialisten uit ons team de handen ineen geslagen met een van onze opdrachtgevers. Samen met De Monchy International B.V. hebben we meegeda ...

    Bekijk het artikel »
  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten