4 B2B E-mail Marketing Optimalisatie Tips

Geschreven door: op donderdag 21 mei 2015

Leestijd:

Het Online Marketing Middel E-mailmarketing kan een zeer positieve bijdrage leveren aan het succes van B2B bedrijven. Lees hier 4 tips om het succes van een B2B e-mail marketing campagne te optimaliseren.

E-mail_Marketing.jpg

1. Blijf E-mailadressen Verzamelen

Zorg ervoor dat de e-mailmarketing database de actuele status van een bedrijf en de prospects en klanten van het bedrijf representeert. Een goed bijgewerkt CRM-systeem is hierbij een must, maar geen noodzaak. Manieren om een e-mailmarketingdatabase actueel te houden zijn:

  • Vraag verkoopmedewerkers om maandelijks een export van hun LinkedIn profiel of hun nieuwe contactpersonen aan te leveren en voeg deze gegevens toe aan de e-mailmarketingdatabase;
  • Plaats een inschrijfformulier op de website;
  • Voeg een link naar het nieuwsbrief inschrijfformulier toe aan de standaard e-mailhandtekening.

2. Hou rekening met Mobiel

Steeds meer ontvangers van e-mails en nieuwsbrieven lezen deze op hun smartphone of een ander mobiel device. Het kleine scherm van smartphones dwingt tot het doorvoeren van aanpassingen aan de e-mailmarketing template.

Enkele specifieke aandachtspunten:

  • Maak de template responsive, zodat deze optimaal wordt weergegeven op desktops en smartphones;
  • Let op de ‘inleidende tekst’;
  • Maak telefoonnummers ‘clickbaar’.

3. Volg de regels

Wat je ook doet, hou je aan de regels. Het niet opvolgen van regels kan zorgen voor klachten bij de Autoriteit Consument en Markt en kunnen uiteindelijk resulteren in hoge boetes. De belangrijkste aandachtspunten:

  • Elke e-mail moet worden voorzien van een mogelijkheid om uit te schrijven.
  • Verstuur alleen e-mail naar contacten die vooraf toestemming hebben gegeven òf naar contacten waarmee in het verleden een factuurrelatie is geweest.

4. Meten = Weten

Gebruik de statistische informatie die in de meeste e-mailmarketing softwarepakketten en Google Analytics beschikbaar is.

In de e-mailmarketing software is over het algemeen informatie te vinden over:

  • Geopende e-mails;
  • Bounces;
  • Doorclicks;

In Google Analytics is (bij een goed ingestelde koppeling) informatie te vinden over:

  • Doorclicks;
  • Bezoekgedrag;
  • Conversies.

Hulp nodig bij het Optimaliseren van een B2B E-mail Marketing Campagne?

Neem voor een verhelderend gesprek en een goede bak koffie contact met ons.


Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten