6 Tips voor een Succesvolle E-mail Handtekening

Geschreven door: op woensdag 20 mei 2015

Leestijd:

Vraag jezelf eens af hoeveel e-mail je per dag verstuurt. Toch al snel enkele tientallen. Elk van deze e-mails wordt gelezen door (potentiële) klanten. De e-mailhandtekening is een vast onderdeel van deze e-mails en kan eenvoudige aan e-mails worden toegevoegd. Onderstaande tips dragen bij aan conversie, professionaliteit en meetbaarheid van de e-mailhandtekening.

6_tips_e-mail_handtekening.jpg

1. Geef volledige contactinformatie

Zorg ervoor dat de ontvanger van de e-mail snel ziet wie de afzender is. Maak duidelijke welke contactinformatie bij de persoon en welke contactinformatie bij het bedrijf waarvoor de persoon werkt hoort.

2. Maak hyperlinks van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers

Zorg ervoor dat van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers hyperlinks gemaakt worden. Hierdoor kunnen bezoekers eenvoudig een website bezoeken, een e-mail versturen of een telefoongesprek opstarten.

Tip: een telefoonnummer is eenvoudig in te vullen m.b.v.: tel:0725345888.

3. Breng acties onder de aandacht met banners

De e-mailhandtekening is de perfecte locatie voor het onder de aandacht brengen van acties en andere campagnematige activiteiten. Plak een banner, in jpeg, gif of png en link deze aan een relevante landingpage op de website.

4. Volg de Corporate Identity / Huisstijl

Zorg ervoor dat lettertype en kleurgebruik van de e-mailhandtekening overeenkomen met de corporate identity of huisstijl van het bedrijf. Een handboek huisstijl of de vormgeving die voor de website is gebruikt kunnen hierbij helpen.

5. Optimaliseer voor mobiel

Steeds meer e-mail wordt op de smartphone gelezen. Zorg er voor dat de e-mail handtekening leesbaar is zonder dat de ontvanger hoeft te scrollen. Het clickbaar maken van telefoonnummers, een absolute must voor een succesvolle e-mail handtekening is hierboven al genoemd.

6. Track clicks met Google Analytics

Uiteraard is het wenselijk om alle links die naar je eigen website verwijzen te ‘taggen’ met behulp van de Google Analytics URL Builder.

Bonustip: Meet klanttevredenheid

Plaats onder elke e-mail twee linkjes in de vorm van een blije en een boze smiley. De blije smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant positieve feedback kan indienen. De boze smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant een klacht kan indienen.


Andere blogartikelen

  • Til uw bedrijf naar een hoger plan met klantinzicht

    Geschreven door: op vrijdag 23 februari 2018

    80% van de CEO’s vindt de eigen organisatie klantgericht, slechts 8% van de klanten is het daarmee eens (Steven van Belleghem). In deze tijd van digitalisering is de klant kritischer dan ooit. Info ...

    Bekijk het artikel »
  • Css grid

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Css grid is een vernieuwende manier voor het indelen van content op website pagina’s. Met behulp van css wordt de uiterlijk van een website bepaald. Doormiddel van een grid is het mogelijk om gemakkel ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS vendor prefixes

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Bij CSS is het voor een aantal stijl regels mogelijk om aan te geven in welke browser deze gebruikt moet worden. Hiervoor wordt het type browser toegevoegd voor de stijl regel. Dit wordt een prefix (o ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper