6 Tips voor een Succesvolle E-mail Handtekening

Geschreven door: op woensdag 20 mei 2015

Leestijd:

Vraag jezelf eens af hoeveel e-mail je per dag verstuurt. Toch al snel enkele tientallen. Elk van deze e-mails wordt gelezen door (potentiële) klanten. De e-mailhandtekening is een vast onderdeel van deze e-mails en kan eenvoudige aan e-mails worden toegevoegd. Onderstaande tips dragen bij aan conversie, professionaliteit en meetbaarheid van de e-mailhandtekening.

6_tips_e-mail_handtekening.jpg

1. Geef volledige contactinformatie

Zorg ervoor dat de ontvanger van de e-mail snel ziet wie de afzender is. Maak duidelijke welke contactinformatie bij de persoon en welke contactinformatie bij het bedrijf waarvoor de persoon werkt hoort.

2. Maak hyperlinks van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers

Zorg ervoor dat van e-mailadressen, websiteadressen en telefoonnummers hyperlinks gemaakt worden. Hierdoor kunnen bezoekers eenvoudig een website bezoeken, een e-mail versturen of een telefoongesprek opstarten.

Tip: een telefoonnummer is eenvoudig in te vullen m.b.v.: tel:0725345888.

3. Breng acties onder de aandacht met banners

De e-mailhandtekening is de perfecte locatie voor het onder de aandacht brengen van acties en andere campagnematige activiteiten. Plak een banner, in jpeg, gif of png en link deze aan een relevante landingpage op de website.

4. Volg de Corporate Identity / Huisstijl

Zorg ervoor dat lettertype en kleurgebruik van de e-mailhandtekening overeenkomen met de corporate identity of huisstijl van het bedrijf. Een handboek huisstijl of de vormgeving die voor de website is gebruikt kunnen hierbij helpen.

5. Optimaliseer voor mobiel

Steeds meer e-mail wordt op de smartphone gelezen. Zorg er voor dat de e-mail handtekening leesbaar is zonder dat de ontvanger hoeft te scrollen. Het clickbaar maken van telefoonnummers, een absolute must voor een succesvolle e-mail handtekening is hierboven al genoemd.

6. Track clicks met Google Analytics

Uiteraard is het wenselijk om alle links die naar je eigen website verwijzen te ‘taggen’ met behulp van de Google Analytics URL Builder.

Bonustip: Meet klanttevredenheid

Plaats onder elke e-mail twee linkjes in de vorm van een blije en een boze smiley. De blije smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant positieve feedback kan indienen. De boze smiley verwijst naar een contactformulier waarin een klant een klacht kan indienen.


Andere blogartikelen

  • Waarom developers het zo leuk vinden bij ons

    Geschreven door: op woensdag 13 november 2019

    Bij ons op kantoor werkt een team van betrokken specialisten, waaronder 4 backend developers en 4 UX developers. Zij zorgen voor een belangrijk fundament binnen dit bedrijf. Een goede reden om te zorg ...

    Bekijk het artikel »
  • Beachvolleyballen voor het goede doel!

    Geschreven door: op vrijdag 25 oktober 2019

    Afgelopen vrijdag 11 oktober  hebben diverse betrokken specialisten uit ons team de handen ineen geslagen met een van onze opdrachtgevers. Samen met De Monchy International B.V. hebben we meegeda ...

    Bekijk het artikel »
  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten