3 Redenen om een Mobiele Website te Beginnen

Geschreven door: op maandag 11 mei 2015

Leestijd: 1 minuut

Steeds meer websitebezoek vindt plaats met een smartphone. Geen onlogische trends gelet op de enorme toename van het aantal smartphonebezitters en de alsmaar groeiende netwerksnelheid (3G / 4G) die mobiele providers bieden. Is jouw bedrijf al toe aan een mobiele site? Lees hier 3 redenen om te beginnen.

3_redenen_mobiele_website.jpg

Reden 1: Conversie verhogen

Smartphonegebruikers zijn fundamenteel andere websitebezoekers dan desktop- en tabletgebruikers. Zij bevinden zich vaak in actiemodus (zijn onderweg of willen even snel wat weten) en hebben maar een klein scherm tot hun beschikking. Het is dan belangrijk dat de bezoeker van de mobiele variant van je website snel zijn of haar doel bereikt (lees: converteert). Een mobiele website met geoptimaliseerde templates is dan een must.

Reden 2: Je positie in Google behouden

Vanaf 21 april ‘stragt’ Google sites die niet zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Het komt er effectief op neer dat zij een lagere positie krijgen bij zoekopdrachten die worden uitgevoerd vanaf een smartphone.

Testen wat Google van jouw mobiele website vindt? Gebruik dan Google PageSpeed Insights of de Google Mobile Tester.

Reden 3: Je websitebezoeker te vriend houden

In moderne websites wordt vaak gebruik gemaakt van veel grafische elementen. Allemaal prima voor websitebezoekers die de website bezoeken met een snelle PC of Tablet met een groot scherm en de beschikking over een snelle internetverbinding. Bezoekers met een smartphone zijn echter beperkt door de snelheid en schermgrootte van de smartphone en de internetsnelheid van hun mobiele provider. Voldoende reden om een mobiele versie van je website te maken die minder grafische elementen gebruikt en daardoor sneller laadt en beter geschikt is voor weergave op de smartphone.

Aan de slag met een mobiele website?

Neem voor een kop lekkere koffie (of thee) contact met ons op.


Andere blogartikelen

  • Overeenkomsten tussen Growth Hacking en UX design

    Geschreven door: op zondag 13 september 2020

    Laten we beginnen met wat Growth hacking is, Growth hacking zijn experimenten voor oplossingen die groeiproblemen moeten oplossen. Dit is een nieuwe marketing aanpak die met name wordt gedreven door d ...

    Bekijk het artikel »
  • B2B SEO en Geoptimaliseerde Afbeeldingen

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    In een tijd waarin 27% van het koopproces van B2B kopers met eigen online research wordt doorgebracht is het essentieel om een goed vindbare website te hebben. Afbeeldingen kunnen, indien geoptimalise ...

    Bekijk het artikel »
  • Prospects zoeken B2B

    Geschreven door: op woensdag 12 augustus 2020

    Het zoeken van B2B prospects is een uitdaging voor elk bedrijf. Met name kwalitatieve B2B prospects.Door vooraf onderzoek te doen naar bedrijven die voldoen aan je criteria en je marketing hierop aan ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
AOC is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten