4 tools om Website Bezoekers te Meten

Geschreven door: op dinsdag 12 mei 2015

Leestijd:

Op zoek naar meer inzicht in het bezoekgedrag op je website? Met deze 4 tools kun je website bezoekers meten en verkrijg je uiteindelijk inzicht in online rendement.4_tools_aantal_bezoekers.jpg

1. Google Analytics

Google Analytics is ongetwijfeld het meest gebruikte pakket om het gedrag van website bezoekers te meten. Enkele relevante eigenschappen van Google Analytics:

  1. Biedt de beginnende Analytics-specialist met standaardrapporten al behoorlijk wat inzicht. De ervaren Analytics-specialist kan met behulp van alle instelmogelijkheden, custom reports en integraties de meeste voor online succes relevante informatie inzichtelijk krijgen.
  2. Integratie met Google Webmaster Tools, Google PageSpeed Insights en Google AdWords;
  3. Zeer eenvoudig in een website te implementeren, helemaal als gebruik wordt gemaakt van Google Tag Manager;
  4. Wordt actief doorontwikkeld;
  5. Biedt realtime inzage in bezoekgedrag;
  6. Gratis.

http://google.com/analytics.

2. Piwik

Het snel opkomende open source web analytics pakket Piwik biedt bedrijven met de nodige technische capaciteiten uitgebreide mogelijkheden website bezoekers te meten. Enkele relevante eigenschappen van Piwik:

  1. Biedt meer dan 30 relevante standaardrapporten;
  2. Mogelijkheid om volledig op maat in te richten;
  3. Vraagt technische capaciteiten om in een website te implementeren;
  4. On Premise (gratis en bezoekgegevens worden niet gedeeld) en Hosted (betaald, maar geen omkijken naar beheer van de Piwik software);
  5. Open Source;

http://piwik.org

3. Clicky

Click is vooral gericht op het realtime meten van website bezoekers en daarom een mooie aanvulling op pakketten als Google Analytics of Piwik. Relevante eigenschappen van Clicky:

  1. Alle statistieken zijn realtime;
  2. Er is een widget om realtime analytics weer te geven op paginaniveau;
  3. Heatmaps bieden inzicht in de locatie van de cursor van (individuele) website bezoekers;
  4. Betaald, er is een gratis variant, maar die biedt eigenlijk te weinig relevante informatie.

http://clicky.com

4. MouseFlow

Met MouseFlow worden de acties die websitebezoekers op pagina’s uitvoeren inzichtelijk. Mouseflow is een mooie aanvulling op Google Analytics of Piwik en een must have voor conversie optimalisatie specialisten. Enkele relevante eigenschappen van Mouseflow:

  1. Heatmapping, Scrollmapping en realtime visitor tracking;
  2. Eenvoudig te implementeren.
  3. Betaald, gratis om te proberen.

http://mouseflow.com

Ook website bezoekers meten?

Wij zijn gecertificeerde Google Analytics specialisten en hebben ervaring met alle hierboven genoemde pakketten. Neem voor een vrijblijvend gesprek en een lekkere bak koffie contact met ons op.


Andere blogartikelen

  • Waarom developers het zo leuk vinden bij ons

    Geschreven door: op woensdag 13 november 2019

    Bij ons op kantoor werkt een team van betrokken specialisten, waaronder 4 backend developers en 4 UX developers. Zij zorgen voor een belangrijk fundament binnen dit bedrijf. Een goede reden om te zorg ...

    Bekijk het artikel »
  • Beachvolleyballen voor het goede doel!

    Geschreven door: op vrijdag 25 oktober 2019

    Afgelopen vrijdag 11 oktober  hebben diverse betrokken specialisten uit ons team de handen ineen geslagen met een van onze opdrachtgevers. Samen met De Monchy International B.V. hebben we meegeda ...

    Bekijk het artikel »
  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten