De 3 Voordelen van Online Marketing

Geschreven door: op dinsdag 28 april 2015

Leestijd:

Aan de slag met Online Marketing? Lees hier de 3 belangrijkste voordelen van goed uitgevoerde Online Marketing activiteiten.

3_voordelen_marketing.jpg

Voordeel van online marketing 1: Alles is meetbaar

Online is alles, maar dan ook echt alles meetbaar. Dat is één van de voordelen van online marketing. Met behulp van Web Analytics kun je de gemeten online marketing activiteiten koppelen aan data uit CRM- en ERP-systemen. 

Inzicht in de gehele salesfunnel

Dit heeft als voordeel dat je direct inzicht krijgt in de volledige salesfunnel. Je ziet precies welke online marketing activiteiten bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelstelling en welke activiteiten nog wat aanscherping zouden kunnen gebruiken. Met behulp van Web Analytics kun je dan ook:

  • Inzicht krijgen in de effectiviteit en de ROI van indidivuele online marketing acties voor individuele klanten en klantgroepen
  • Conversies van de verschillende fasen waarin een prospect zich bevindt en de bezochte kanalen die bezocht zijn voor de bestelling inzichtelijk maken.

Met behulp van deze functionaliteit kun je dan ook accurate voorspellingen doen over toekomstige business (opportunities).

Voordeel van online marketing 2: Langdurigere en effectievere marketing

Middelen als zoekmachineoptimalisatie en bloggen zijn langduriger effectiever. Immers:

  • Eenmaal gepubliceerd en door zoekmachines geïndexeerd zijn de kosten van het langdurig online beschikbaar houden van een webpagina marginaal, terwijl continue online vindbaarheid gerealiseerd blijft.
  • Vaak resulteert de - voor online vindbaarheid gepubliceerde - content op de lange termijn in bijvangst’ in de vorm van leads uit een onverwachte hoek.

Voordeel van online marketing 3: Het is goedkoop

Online Marketing middelen zijn - bij gelijke opbrengsten - vaak goedkoper dan traditionele marketingmiddelen. 

Traditionele vs. digitale actiemail

Denk bijvoorbeeld aan een traditionele actiemail (per post) vs. een digitale actiemail. Bij de eerste moeten niet alleen de kosten voor het design, maar ook de kosten voor de bezorging worden betaald. Deze kosten zijn bij een digitale e-mail minimaal. Ook kan het ontwerp van de digitale e-mail gemakkelijk worden hergebruikt en kun je de mail eenvoudig personaliseren en versturen naar verschillende doelgroepen. Zo maak je met minimale middelen optimaal gebruik van je marketingbudget.

De voordelen van online marketing inzichtelijk voor jouw bedrijf?

Wil je weten welke van de voordelen van online marketing toepasbaar zijn op jouw bedrijf? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

 


Andere blogartikelen

  • Het gebruik van een Photoslider

    Geschreven door: op maandag 7 oktober 2019

    Ze zijn er in alle soorten en maten en staan meestal bovenaan een websitepagina. Dan heb ik het natuurlijk over photosliders. Zo bent u vast bekend met de traditionele foto die langzaam vervaagd en wa ...

    Bekijk het artikel »
  • De Controversie van AMP (Accelerated Mobile Pages)

    Geschreven door: op maandag 30 september 2019

    Er heerst al controversie rondom AMP (Accelerated Mobile Pages) sinds Google dit onderwerp heeft ingevoerd! In deze blog duiken we verder in deze controversie en ontdekken we of deze controversie tere ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS attribuut font-display

    Geschreven door: op maandag 30 september 2019

    De snelheid van je website is belangrijk. Niet alleen omdat Google je website hierdoor hoger rankt maar ook omdat het gebruiksvriendelijker is voor de bezoekers. Als een website traag laadt, ben je ee ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd-gazellen-2018.jpg
Google analytics
partners-logo.jpg
Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze activiteiten