Q3 2014 - Updates gebruiksvriendelijkheid en SEO Accessify WCMS

Geschreven door: op woensdag 17 december 2014

Leestijd: 2 minuten

Accessify WCMS, het contentmanagementsysteem van Sigma Solutions heeft in het 3de kwartaal van 2014 (1 juli t/m 30 september) de volgende updates gekregen:

  1. Optimalisaties gebruiksvriendelijkheid;
  2. Uitbreiding SEO-functionaliteit.

Naast deze toevoegingen zijn een aantal minor bugs opgelost. Alles met als doel het voor de gebruiker zo eenvoudig mogelijk te maken om online rendement te realiseren.

Optimalisaties gebruiksvriendelijkheid

Het werken met foto’s is voor websitebeheerders vaak een uitdagende en tijdrovende activiteit. Foto’s kunnen vaak niet direct in de WYSIWYG-editor worden geplakt, waardoor tijd verloren gaat bij het online publiceren van nieuwe content. Met de meest recente Accessify WCMS update wordt het publiceren van content, bestaande uit afbeeldingen en tekst, een stuk eenvoudiger:

  1. Afbeeldingen kunnen direct in de WYSIWYG-editor worden geplakt;
  2. Na het plakken van een afbeelding vraagt het WCMS direct om een SEO-vriendelijke bestandsnaam en kan worden aangegeven in welke map de afbeelding moet worden opgeslagen;
  3. De afbeelding kan worden verschaald (groter / kleiner gemaakt);
  4. Bij het opslaan van de content wordt de afbeelding automatisch geoptimaliseerd opgeslagen. Hierbij wordt de afbeelding opgeslagen met de afmetingen die door de beheerder zijn aangegeven en wordt ‘lossless’ compressie toegepast (obv de Smush.it methode). Dit laatste zorgt ervoor dat de webpagina snel laadt.

SEO Functies

Om het online vindbaar maken van pagina’s te vereenvoudigen zijn de volgende functies toegevoegd:

  1. SEO-tabblad: Voor alle content-elementen die Accessify WCMS kent is een SEO-panel beschikbaar gemaakt. In dit panel kunnen belangrijke elementen als titel, meta description en webadres worden aangepast en is direct zichtbaar hoe de pagina er op de Google Resultatenpagina uit komt te zien.
    SEO-panel Accessify WCMS
    Het optimaal uitvoeren van een SEO-strategie is hiermee flink vereenvoudigd.
  2. Canonical: Soms dwingt een contentmodel of een afgesproken clickpath je om content op twee pagina’s in een website te laten terugkomen. Zoekmachines willen in dat geval graag weten welke pagina het origineel en welke pagina het duplicaat is (zgn. duplicate content). Met de nieuwe functionaliteit van Accessify WCMS kan per pagina worden aangegeven of deze een duplicaat is van een andere pagina. Hierdoor beoordelen zoekmachines alleen de unieke content en wordt een zo hoog mogelijke positie op de zoekmachineresultatenpagina behaald.

Invloed uitoefenen op de updates? Stuur een e-mail naar help@sigmasolutions.nlmail logo of je accountmanager.


Andere blogartikelen

  • Hoe kan je meer leads genereren EN online verkopen?

    Geschreven door: op woensdag 8 september 2021

    Een website die leads genereert en online verkopen faciliteert? Met behulp van een website met geïntegreerde webshop kunt u direct meer business realiseren. Directe verkopen van standaard producten zo ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Nick van Leijden

    Geschreven door: op donderdag 22 juli 2021

    Hoi, volgens mij kennen wij elkaar nog niet! Ik ben Nick van Leijden, een 24 jaar oude User Experience designer en sinds kort werkzaam bij Sigma Solutions als UX developer. Als UX developer is het mij ...

    Bekijk het artikel »
  • Even voorstellen: Renzo Korver

    Geschreven door: op dinsdag 20 juli 2021

    Mijn naam is Renzo Korver, ik ben 24 jaar en ik kom uit Oudkarspel. Eind januari 2021 ben ik bij Sigma Solutions gestart met mijn afstudeerstage voor de opleiding Communicatie aan de Hogeschool van Am ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Open Nieuwsbrief Inschrijving Footer

E-book

Zo wordt uw website een lead generator:
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book Â»

E-book

Zo wordt uw website een lead generator 
In 3 stappen uw website van visitekaartje naar salesfunnel

Download het E-book â€º