10 KPI’s uit onze Checklist Technische Zoekmachineoptimalisatie

Geschreven door: op zaterdag 12 juli 2014

Leestijd:

Het verbeteren van de vindbaarheid van een website is één van de meeste effectieve manieren om nieuwe websitebezoekers te realiseren. Om de vindbaarheid van een website te verbeteren heeft de zoekmachineoptimalisatie specialist enkele middelen beschikbaar. Het belangrijkste middel van zoekmachineoptimalisatie is de technische zoekmachineoptimalisatie. Hieronder 10 KPI’s uit de checklist die wij gebruiken om de mate van technische zoekmachineoptimalisatie van een website te bepalen.

SEO.jpg

 

KPI

Waarmee testen

Waarmee Verbeteren

1

Alle afbeeldingen in de website zijn maximaal zonder verlies van kwaliteit (lossless) gecomprimeerd zodat de downloadtijd van de webpagina minimaal is.

GT Metrix.

Yahoo Smush It

2

Zo min mogelijk crawlfouten in Google Webmaster Tools.

Google Webmaster Tools.

Het CMS van de Website.

3

Geen van de interne links op de website landt op een pagina die een 404 (of andere 4xx) statuscode oplevert.

MOZ, te vinden onder Search / Crawl Diagnostics. Daarnaast met de tool LinkChecker.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

4

Geen van de interne links op de website landt op een pagina die een 500 (of andere 5xx) statuscode oplevert.

MOZ, te vinden onder Search / Crawl Diagnostics.

De Websitebouwer of de Hostingpartner.

5

De website bevat geen webpagina’s met dezelfde content. Als de website wel webpagina’s met dezelfde content bevat dan wordt met een zogenaamde canonical tag gewerkt om aan te geven welke webpagina de originele content bevat.

MOZ, te vinden onder Search / Crawl Diagnostics.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

6

De website is voorzien van het bestand robots.txt. Dit bestand blokkeert geen zoekmachines voor webpagina’s die geïndexeerd moeten worden door zoekmachines.

MOZ Analytics.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

7

De website bevat een actuele XML-sitemap. De locatie van deze sitemap staat genoemd in het bestand robots.txt.

Google Webmaster Tools

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

8

De URL van webpagina’s is beschrijvend en goed opgebouwd.

MOZ Analytics.

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

9

De HTML van de website is semantisch correct. Kopteksten staan in H1 / H2 / H3. Lijsten in UL / OL. Per pagina is maximaal één H1 aanwezig en in de layout worden geen kopteksten gebruikte (alleen in de content)

MOZ Toolbar

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

10

Afbeeldingen hebben beschrijvende bestandsnamen. Elke content-gebonden afbeelding is voorzien van een ALT-attribute zodat zoekmachines kunnen achterhalen wat er in de afbeelding staat.

MOZ Toolbar

Het CMS van de Website of de Websitebouwer.

 

De hierboven genoemde tools zijn te vinden op:

Logo MOZLogo GTMetrixLogo Yahoo Smush It

Ook aan de slag met technische zoekmachineoptimalisatie om de vindbaarheid van de website en daarmee het online succes van je bedrijf te verbeteren? Neem dan contact met ons op via bovenstaand formulier.


Andere blogartikelen

  • Css grid

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Css grid is een vernieuwende manier voor het indelen van content op website pagina’s. Met behulp van css wordt de uiterlijk van een website bepaald. Doormiddel van een grid is het mogelijk om gemakkel ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS vendor prefixes

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Bij CSS is het voor een aantal stijl regels mogelijk om aan te geven in welke browser deze gebruikt moet worden. Hiervoor wordt het type browser toegevoegd voor de stijl regel. Dit wordt een prefix (o ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS auto prefixer

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    In een eerder blog over vendor prefixes was te zien hoe met behulp van prefixes experimentele stijling regels voor specifieke browser toegepast kunnen worden. Hoewel het gebruik van prefixes in deze ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper