Friederichs: groei in bestellingen dankzij maatwerk B2B webshop
  • Friederichs: groei in bestellingen dankzij maatwerk B2B webshop

Friederichs: groei in bestellingen dankzij maatwerk B2B webshop

In een markt waar leveranciers groter worden en assortimenten versmallen, houdt Friederichs oog voor de wensen van haar individuele klanten: de opticiens en contactlensspecialisten. Met meer dan 400 artikelen biedt Friederichs het meest complete aanbod contactlenzen, contactlensvloeistoffen, oogzorgproducten en accessoires. 

"Friederichs kijkt anders"

Een sterk assortiment kwaliteitsproducten is slechts één facet van goede dienstverlening, vindt Friederichs. Daarom besteedt zij ook veel aandacht aan professionele service. Samen vormen deze facetten Friederichs' bedrijfsmotto: "Friederichs kijkt anders". De huidige webshop van Friederichs sloot echter niet aan bij dit motto. De webshop voldeed niet aan de functionele eisen anno 2016 (bijv. responsive deisgn) en er waren onvoldoende mogelijkheden om cross- en upsell te realiseren.

Om haar klanten de service te bieden die zij van Friederichs mogen verwachten - optimaal gebruikersgemak en 24/7 beschikbaar - liet het bedrijf een maatwerk B2B webshop ontwikkelen. 

Optimaal gebruikersgemak

Dat Friederichs dé totaalleverancier voor de opticien is nu daadwerkelijk terug te zien in de webshop. Het is onder andere mogelijk om bestellingen rechtstreeks bij de eindklant thuis te laten bezorgen. Snelheid is nog een van de voordelen van de Friederichs webshop. Vandaag besteld, morgen in huis! De maatwerk koppeling met het maatwerk ERP-systeem van Friederichs en de ruime voorraad maken dit mogelijk. 

24/7 beschikbaar

Een steeds groter deel van de klanten van Friederichs bestelt via de webshop. Het is dan ook belangrijk dat deze continu beschikbaar is. Om dit te realiseren maakt Friederichs gebruik van dedicated (virtual) hosting, met 24/7 monitoring. Wanneer nodig wordt er proactief ingegrepen en vindt er professioneel incident- en changemanagement plaats (op basis van ITIL). 

Resultaat

De complexiteit van het productaanbod van Friederichs is groot. Eén product kent al snel meer dan 50.000 varianten. De nieuwe webshop biedt opticiens een compleet overzicht van het uitgebreide productaanbod en maakt het mogelijk om snel te schakelen tussen de verschillende varianten. Zo komen de opticiens eenvoudig tot een compleet advies op maat. 

Net als haar klanten, plukt ook Friederichs de vruchten van de nieuwe B2B webshop. Deze biedt de mogelijkheid om cross- en upsell te realiseren. Met resultaat! In de eerste 10 maanden na livegang zijn bezoekers gemiddeld 10% langer op de webshop en is de conversieratio met 5% gestegen. 

 

Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
allrig.jpg
aliancys.jpg
eriks.jpg
heinen_en_hopman.jpg
handicare_stairlifts.jpg
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail