Een converterende website voor Mitsubishi Forklift Briefing

Een converterende website met slimme e-mailmarketing

Een converterende website voor Mitsubishi Forklift Briefing

“REAL STUFF. REAL INSIGHTS. FOR THE REAL FORKLIFT USER.” 

In de wereld van (vork)heftrucks valt nog een boel winst te behalen op het gebied van veiligheid en productiviteit. Mitsubishi richtte daarom de website Mitsubishi Forklift Briefing op. Een informatief platform vol tips, tricks en best practices hoe heftruck gebruikers maximaal rendement uit hun heftruckvloot halen. 

Maximaal rendement uit eigen website

Naast dat de heftruck expert, Mitsubishi Forklift Briefing, anderen informeert over hoe zij maximaal rendement kunnen halen, wilde zij hun eigen website ook eens onderhanden nemen. De afgelopen jaren is het websiteverkeer en aantal conversies (abonnees op de nieuwsbrief) gestabiliseerd. Daarbij worden abonnees op de nieuwsbrief niet frequent genoeg geïnformeerd over interessante artikelen, waardoor de contactmomenten met de doelgroep beperkt blijven. Ze is daarom vastbesloten: het is tijd voor actie. Het is tijd voor een converterende website die past bij de doelgroep.

Samen kwamen we tot drie belangrijke doelstellingen

  • meer abonnees op de nieuwsbrief genereren; 
  • vaker interessante content delen, waardoor meer contactmomenten met de doelgroep ontstaat;
  • een website lay-out die past bij de doelgroep en het imago als heftruck expert.

Meer contactmomenten met de doelgroep

Met behulp van e-mailmarketing informeren we de heftruck gebruikers over interessante tips, trends en relevante ontwikkelingen op de website. Een belangrijk contactmoment waarin de heftruck gebruikers worden getriggerd om terug te keren naar de website. Om het aantal nieuwsbriefabonnees te laten stijgen, springt het inschrijfformulier nu meer in het oog. Het formulier geniet van een pakkende lay-out, die op elke pagina terugkomt, en alleen de noodzakelijke vragen stelt. Een mooi extraatje: de toekomstige nieuwsbriefabonnee kiest bij het invullen meteen de taal waarin hij of zij de content wilt lezen. Hierdoor wordt de nieuwsbriefabonnee automatisch in de juiste maillijst gezet. 

Feedback van de websitebezoeker

Wanneer de heftruck gebruiker eenmaal op de website is, bieden we via de ‘you might also like’-functie ook andere relevante artikelen aan. Een effectieve methode om het websitebezoek te verlengen. Daarbij is het belangrijk dat de content aansluit bij de wensen van de doelgroep. Niet omdat wij denken dat de content passend is voor de doelgroep, maar omdat de heftruck gebruiker dit ook echt zelf vindt. Via een poll vragen we bij elk artikel of de heftruck gebruiker iets aan de informatie heeft gehad. Wanneer dit niet het geval is, wordt automatisch om de reden gevraagd. Met als resultaat dat de content doelgericht aangepast kan worden. 

Een online magazine voor de heftruck gebruiker

Om ervoor te zorgen dat de website precies de juiste look and feel uitstraalt die precies past bij een informatief platform voor heftruck gebruiks, hebben we de website een nieuwe lay-out gegeven. Dankzij ons Content Management Systeem (Accessify WCMS) is het platform nu toegankelijk, informatief, persoonlijk en innovatief. Om het herkenbaar te houden zijn de cartoons en het kleurgebruik in de vorm van een online magazine gegoten.

En het uiteindelijke resultaat? 

Mitsubishi Forklift Briefing is ontzettend blij met de behaalde resultaten. Dankzij de website, die halverwege september 2017 live is gegaan, kunnen we de volgende successen vieren:

  • Gemiddeld duurt een websitebezoek 60% langer(!). 
  • Elk artikel op de website laat vanaf nu ook andere relevante artikelen zien, zodat het websitebezoek verlengd wordt.
  • Zes verschillende maillijsten voor de nieuwsbrief (voor elke taal één plus een internationale maillijst). Hierdoor komt de nieuwsbriefabonnee meteen in de goede maillijst terecht.
  • Is de website binnen drie maanden online gegaan in vijf verschillende talen.
  • Is het aantal nieuwe nieuwsbriefabonnees aanzienlijk gestegen.
  • En bovenal: een goede converterende website met slimme e-mailmarketing.

Ook een converterende website? Neem dan contact met ons op! 

Bent u ook niet tevreden met uw website? Wilt u ook een converterende website? Neem dan contact met ons op! We kijken graag met u naar de mogelijkheden. 

Mitsubishi Forklift Briefing: het informatieplatform voor heftruck gebruikers

Als extra service heeft de heftruck producent Mitsubishi Forklift Trucks de website Mitsubishi Forklift Briefing ontwikkeld. Zij heeft als doel om heftruck gebruikers te voorzien van relevante tips, tricks en best practices over hoe zij het maximale rendement uit hun heftruck kunnen halen. Dit doen zij op een toegankelijke en plezierige manier. Met behulp van cartoons en een heldere schrijfwijze spreekt zij direct de doelgroep aan. 

Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
partners-logo.jpg
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper