E-mail Marketing Plan

showcase

Meer Kwalitatieve Leads en Beter Online Vindbaar

Bekijk case

Een goed opgezet en uitgevoerd e-mail marketing plan zorgt voor inzicht, positieve rendement en groei van de business.

Onderdelen van het E-mail Marketing Plan

  • Doelstellingen van het online marketing middel e-mailmarketing.
  • Doelgroepen die met e-mail moeten worden bereikt.
  • Verwachtte resultaten.
  • De type e-mails die binnen het e-mail marketing plan vallen.
  • Benodigde budget en verwachtte rendement.

Algemene aandachtspunten e-mailmarketing

  • Zorg voor goede kwaliteit content. Geen spellings- of grammaticafouten.
  • Houdt rekening met verschillende devices (smartphones / tablets / desktop) en verschillende softwarepakketten (Microsoft Outlook / Mac Mail / Google Mail / Outlook).
  • Meet maximaal, dus niet alleen verzonden e-mails, bounces en opens. Maar ook doorclicks en conversie, eenvoudig te realiseren met behulp van Google Analytics.
  • Houdt rekening met wetgeving. Globaal geld dat aan klanten altijd een e-mail mag worden gestuurd en dat voor alle andere e-mails vooraf toestemming moet worden verkregen. Meer informatie hierover is te vinden op de site van de Autoriteit Consument en Markt.

Voorbeelden van typen e-mails en bijbehorende aandachtspunten

  • Nieuwsbrieven, aandachtspunten zijn.
    • Versturen volgens een kalender.
  • Actie e-mails.
    • Verbonden aan een specifieke actie.
  • Transactie-gevonden e-mails:
    • Alle e-mails die te maken hebben met het verkooptraject van een webshop.
    • Bedenk je dat de inhoud van deze e-mails niet beperkt hoeft te worden tot de transactie-informatie. Social Media of Cross Sell / Up Sell acties mogen de aandacht krijgen.
  • Event-driven e-mails:
    • Bijvoorbeeld gekoppeld aan een verjaardag of een ander moment in het persoonlijke leven van de ontvanger.
    • Zorg ervoor dat de ontvanger blij wordt van de inhoud van de e-mail.
  • Service mails.

Voordelen van e-mailmarketing

  • Alles is meetbaar.
  • Nog steeds één van de meest succesvolle direct marketing middelen.
  • Lage kosten, waardoor investeringen snel kunnen worden terugverdiend en dus een hoge ROI kan worden gehaald.

Referenties E-mailmarketing

Onze e-mailmarketing referenties zijn zichtbaar op onze referentiepagina.

Over Sigma Solutions

  • Sinds onze oprichting in 2003 hebben wij al meer dan 100 bedrijven online succesvol gemaakt.
  • Al meer dan 10 jaar ervaring met E-mail Marketing.
  • Ervaring met tools als Graphicmail en Mailchimp.

Meer informatie over Online Marketing Bureau Sigma Solutions.

Aan de slag met E-mail Marketing?

Ook aan de slag met E-mail Marketing? Neem voor een vrijblijvende afspraak contact op via bovenstaande telefoonnummer of contactformulier!

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
allrig.jpg
aliancys.jpg
eriks.jpg
heinen_en_hopman.jpg
handicare_stairlifts.jpg
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail