E-mail Marketing Plan

showcase

Meer Kwalitatieve Leads en Beter Online Vindbaar

Bekijk case

Een goed opgezet en uitgevoerd e-mail marketing plan zorgt voor inzicht, positieve rendement en groei van de business.

Onderdelen van het E-mail Marketing Plan

  • Doelstellingen van het online marketing middel e-mailmarketing.
  • Doelgroepen die met e-mail moeten worden bereikt.
  • Verwachtte resultaten.
  • De type e-mails die binnen het e-mail marketing plan vallen.
  • Benodigde budget en verwachtte rendement.

Algemene aandachtspunten e-mailmarketing

  • Zorg voor goede kwaliteit content. Geen spellings- of grammaticafouten.
  • Houdt rekening met verschillende devices (smartphones / tablets / desktop) en verschillende softwarepakketten (Microsoft Outlook / Mac Mail / Google Mail / Outlook).
  • Meet maximaal, dus niet alleen verzonden e-mails, bounces en opens. Maar ook doorclicks en conversie, eenvoudig te realiseren met behulp van Google Analytics.
  • Houdt rekening met wetgeving. Globaal geld dat aan klanten altijd een e-mail mag worden gestuurd en dat voor alle andere e-mails vooraf toestemming moet worden verkregen. Meer informatie hierover is te vinden op de site van de Autoriteit Consument en Markt.

Voorbeelden van typen e-mails en bijbehorende aandachtspunten

  • Nieuwsbrieven, aandachtspunten zijn.
    • Versturen volgens een kalender.
  • Actie e-mails.
    • Verbonden aan een specifieke actie.
  • Transactie-gevonden e-mails:
    • Alle e-mails die te maken hebben met het verkooptraject van een webshop.
    • Bedenk je dat de inhoud van deze e-mails niet beperkt hoeft te worden tot de transactie-informatie. Social Media of Cross Sell / Up Sell acties mogen de aandacht krijgen.
  • Event-driven e-mails:
    • Bijvoorbeeld gekoppeld aan een verjaardag of een ander moment in het persoonlijke leven van de ontvanger.
    • Zorg ervoor dat de ontvanger blij wordt van de inhoud van de e-mail.
  • Service mails.

Voordelen van e-mailmarketing

  • Alles is meetbaar.
  • Nog steeds één van de meest succesvolle direct marketing middelen.
  • Lage kosten, waardoor investeringen snel kunnen worden terugverdiend en dus een hoge ROI kan worden gehaald.

Referenties E-mailmarketing

Onze e-mailmarketing referenties zijn zichtbaar op onze referentiepagina.

Over Sigma Solutions

  • Sinds onze oprichting in 2003 hebben wij al meer dan 100 bedrijven online succesvol gemaakt.
  • Al meer dan 10 jaar ervaring met E-mail Marketing.
  • Ervaring met tools als Graphicmail en Mailchimp.

Meer informatie over Online Marketing Bureau Sigma Solutions.

Aan de slag met E-mail Marketing?

Ook aan de slag met E-mail Marketing? Neem voor een vrijblijvende afspraak contact op via bovenstaande telefoonnummer of contactformulier!

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail