Content voor mijn nieuwe website: hoe los ik dat op?

Geschreven door: op woensdag 9 december 2015

Leestijd:

Een nieuwe website kan heel functioneel en nuttig zijn, maar de weg ernaartoe is lang niet altijd makkelijk. Het design van de website is af, maar zonder nuttige content zul je waarschijnlijk je investering niet gaan terugverdienen. Het is dus essentieel om na te denken over hoe je je website gaat ‘vullen’ met informatie. Ik neem aan dat je op je nieuwe website je bedrijf wilt profileren en promoten. Er zijn heel veel bedrijven met een uitstekend(e) product of dienst, die dat niet goed op papier weten te zetten.. Dit is echt een gemiste kans en kan ervoor zorgen dat je veel new business misloopt. Wat kan ik doen om mijn nieuwe website te voorzien van goede content?

Content zelf schrijven

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om de content voor je nieuwe website helemaal zelf te gaan schrijven. Dan moet je rekening houden met verschillende zaken. 

Grammatica, spelling en stijl

De leesbaarheid van je content is heel belangrijk. Als teksten schrijven niet iets is dat je dagelijks doet kan het goed zijn dat je bepaalde grammatica-, spelling-, of stijlfouten gaat maken. Niet alleen is het vervelend voor de lezers om constant door taalfouten afgeleid te worden, ook Google heeft er een hekel aan. Pagina’s die correct geschreven zijn worden over het algemeen hoger geïndexeerd dan pagina’s die vol met spelfouten zitten. 

Gebruiksvriendelijkheid

Maak het je lezer zo makkelijk mogelijk. Zelf zou je er ook niet op zitten wachten om een productpagina te lezen waarop alleen een lap tekst van 400 woorden staat. 
Gebruik bullets (opsommingstekens), zoals hier ook gedaan is
Maak kopjes met een duidelijke en korte uitleg over de tekst die komen gaat
Het belangrijkste punt: houd rekening met je doelgroep, aan hen wil je tenslotte iets verkopen

Zoekmachinevriendelijkheid

Houdt altijd in je achterhoofd dat je website ook in zoekmachines goed gevonden moet worden. 

  • Gebruik keywords: gebruik de woorden waarop je gevonden wilt worden regelmatig in je teksten, maar let op: overdrijf niet! De pagina’s die overduidelijk geschreven zijn voor zoekmachines worden er door de Google Panda update tussenuit gepikt!
  • Linkbuilding: zorg dat je content zo goed is dat andere websites ernaar gaan verwijzen, dit geeft je Google ranking echt een boost. Je kunt er ook voor kiezen om links te kopen, hier geloof ik echter niet in
  • Bloggen: bloggen is een mooie manier om kennis en expertise over te dragen. Tegelijkertijd is het ook goed voor je vindbaarheid, dit is namelijk kwalitatieve content en die doet het goed in Google
  • Gebruik afbeeldingen: vul een tekst aan met afbeeldingen (bijvoorbeeld infographics), zodat je bezoeker niet alleen hoeft te lezen

Content recyclen

Als je al een website hebt kun je de oude content (aangepast) migreren naar je nieuwe website. Je content onaangepast gaan hergebruiken op je nieuwe website is niet handig, je hebt toch niet voor niets een nieuwe website? Natuurlijk kun je je oude content wel heel goed gebruiken als input voor je nieuwe content.

Content schrijven uitbesteden

Het is makkelijk om te zeggen: laat je websiteteksten schrijven door een expert, maar ik ben ervan overtuigd dat het uitbesteden van content schrijven voor veel bedrijven een uitstekende oplossing is. Toch zijn veel bedrijven nogal voorzichtig met het uitbesteden van hun eigen werk, omdat ze er zo zelf geen controle meer over hebben. Eigenlijk heel logisch. Een andere belangrijke reden dat zij hun werk liever zelf doen, is dat zij het schrijven van content zien als een hele dure oplossing, maar dit is lang niet altijd het geval. Als je er zelf dagen of weken lang mee bezig bent kost het toch ook veel tijd (en geld)?

Geef ons de kans om je te overtuigen!

Als je graag wilt weten of jouw bedrijf en Sigma Solutions iets voor elkaar kunnen betekenen, neem dan gewoon contact op. Wij willen jou graag overtuigen dat we je kunnen helpen. Heel cliché, maar wel waar: dit doen wij niet alleen omdat wij onze diensten willen verkopen, maar omdat wij graag bedrijven helpen. Zo blijft Sigma Solutions doen waar wij goed in zijn en zo kan jouw bedrijf zich ook volledig richten op hetgeen waar jullie goed in zijn.


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail