Financiële Onderbouwing van de B2B Webshop Business Case

Geschreven door: op woensdag 13 mei 2015

Leestijd:

Aan het inventariseren wat een B2B Webshop kan betekenen voor je bedrijf? Lees hier de financiële onderbouwing van jouw B2B Webshop Business Case.

Financiele_Onderbouwing_B2B.jpg

Omzetverbetering door aanwas nieuwe klanten

Het online brengen van het volledige assortiment is een essentieel onderdeel van het realiseren van een B2B Webshop. Met als uitgangspunten dat een goed omschreven assortiment publieke (dus niet achter een login) online wordt gepubliceerd en dat daarbij de basale SEO-richtlijnen worden gevolgd gaat de B2B Webshop gegarandeerd voor aanwas van nieuwe klanten zorgen. Of deze direct online bestellen is afhankelijk van de complexiteit en benodigde investering. Een relevante, door de webshop gegenereerde lead, is, mits goed opgevolgd, ook een klant en dus extra omzet!

Omzetverbetering door cross-sell en upsell

Met goede B2B Webshop software kunnen op eenvoudige wijze producten aan elkaar worden gekoppeld om deze te kunnen communiceren als cross-sell en upsell van elkaar. Een klant wordt bij een goed ingerichte B2B Webshop meermalig met deze producten geconfronteerd (productpagina, winkelwagen, bedankt-pagina en e-mails), wat de kans vergroot dat wordt overgegaan op extra aankopen. Extra omzet dus!

Omzetverbetering door stimulering herhaalaankopen

Herhaalaankopen zijn in de B2B aan de orde van de dag. Vaak gaat het om consumables die de klant bijna letterlijk op de hoek van elke straat kan krijgen. Door inzicht te verkrijgen in het moment waarop eerder gekochte producten zijn opgebruikt en de klant op tijd een aanbieding te doen kunnen meer bestellingen en dus meer omzet gerealiseerd worden.

Kostenbesparing en Omzetverbetering door afname belasting binnendienst

De binnendienst van veel bedrijven is belast met het beantwoorden van vragen van klanten en het opnemen van orders. Vragen over de status van een order of het opnemen van een order kunnen grotendeels en relatief eenvoudig worden geautomatiseerd met behulp van een B2B Webshop. De bespaarde tijd (=kostenbesparing) kan worden ingezet op gerichte commerciële activiteiten, wat weer zou moeten leiden tot meer omzet.

Aan de slag met een B2B Webshop Businesscase?

Neem gerust contact op. We helpen je graag op weg!


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
allrig.jpg
aliancys.jpg
eriks.jpg
heinen_en_hopman.jpg
handicare_stairlifts.jpg
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail