B2B Online Lead Generatie: 3 Website Verbeter Tips

Geschreven door: op donderdag 14 augustus 2014

Leestijd:

Meer leads uit je B2B website? Bekijk hier 3 tips om je website te verbeteren en snel meer leads te krijgen.

B2B_Sigma_Solutions.jpg Waarom meer aan de slag met online lead generatie?

  • Nieuwe klanten.
  • Up-sell en Cross-sell bestaande klanten.
  • Inzicht in business development kansen in het algemeen. Met en slim ingerichte website ontstaat inzicht in diensten en producten waar klanten en prospects behoefte aan hebben. En die (nog) niet worden geleverd.

Plaats een e-mailadres op elke pagina

Maak het voor de websitebezoeker eenvoudig om via e-mail contact op te nemen met het bedrijf. Zorg ervoor dat het postvak wat is gekoppeld aan het e-mailadres meerdere keren per dag wordt gelezen door iemand die direct met het beantwoorden van het e-mailbericht aan de slag kan.

Bij grote bedrijven met verschillende businessunits die elk een eigen sectie in de website hebben, betekent dit meestal dat op een website verschillende e-mailadressen staan. Het helpt dan om aan de bezoeker uit te leggen dat het e-mailadres bij een bepaalde businessunit hoort.

Plaats een telefoonnummer op elke pagina

Het is verbazingwekkend om te zien hoeveel B2B websites hun algemene en onderhoudsafdeling telefoonnummer hebben ‘verstopt’ op de contactpagina. Willen deze bedrijven niet gebeld worden door prospects? Leveren ze zulke slechte producten en diensten dat ze bang zijn dat de onderhoudsafdeling platgebeld wordt? Niets is minder waar. Veel bedrijf beseffen zich simpelweg niet dat websitebezoekers verwachten direct contact op te kunnen nemen met het bedrijf wat dat interessante product levert of die gewenste dienst aanbiedt.

Kortom, plaats een telefoonnummer op elke pagina, bij voorkeur vlak bij het e-mailadres uit de vorig tip. Zorg ervoor dat de telefoon achter het telefoonnummer altijd snel wordt opgenomen (plaats eventueel de openingstijden bij het telefoonnummer op de website) door iemand die vaardig is in communiceren via de telefoon.

Activeer een gebruiksvriendelijke en conversiegerichte website zoekfunctie

Het aanbieden van een goed ingerichte website zoekfunctie levert direct de volgende voordelen op:

  1. De websitebezoeker vindt sneller waarnaar hij op zoek is. Vooral van toepassing voor websites waarvan het aantal pagina’s niet meer in de navigatie valt onder te brengen.
  2. Het bedrijf krijgt inzicht in website verbeter kansen en business development kansen. Dit gaat als volgt in zijn werk: Websitebezoekers zullen zoekopdrachten invullen waarvoor de website zoekfunctie geen zoekresultaten retourneert. Het niet resulteren van zoekopdrachten heeft meestal de volgende oorzaken:
    • De gezochte informatie is wel binnen het bedrijf aanwezig, maar nog niet op de website gepubliceerd. Een kans om de website te verbeteren en mogelijk de online vindbaarheid te verhogen.
    • De gezochte informatie is wel op de website gepubliceerd, maar niet vindbaar via de zoektermen die door de websitebezoeker zijn gebruikt. Door de al beschikbare informatie vindbaar te maken op de zoekopdrachten van de bezoeker wordt de website gebruikersvriendelijk (optimalisatie) en beter vindbaar (de kans is groot dat de websitebezoeker de zoekopdracht ook gebruikt in zoekmachines als Google).
    • De zoekopdracht bevat producten en diensten die (nog) niet door het bedrijf worden geleverd. Als vaak wordt gezocht op producten en diensten die het bedrijf nog niet levert dan is er mogelijk een marktontwikkeling die (nog) niet is ontdekt. Een business development kans dus.
  3. Geen zoekresultaten? Wel een vraag kunnen stellen met een vragenformulier! Een websitebezoeker die een website zoekfunctie gebruikt heeft een informatiebehoefte. Door een vragenformulier aan te bieden op het moment dat geen zoekresultaten worden gevonden kan de websitebezoeker zijn informatiebehoefte alsnog (zij het niet direct) vervuld zien. Èn krijgt de website eigenaar contactgegevens van een voorheen vaak anonieme en duidelijke geïnteresseerde websitebezoeker.

Meer informatie of hulp?

Vragen over online lead generatie voor B2B? Bel ons op bovenstaand telefoonnummer, mail naar info@sigmasolutions.nl of vul bovenstaand contactformulier in. Veel (Online) Succes!


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail