2015 is OFF, 2016 is ON

Het jaar 2015; een jaar waarin Sigma Solutions veel mooie ervaringen heeft opgedaan met interessante klanten. Nu is het tijd om vooruit te kijken naar 2016, een jaar waarin zich ongetwijfeld weer veel verschillende kansen en mogelijkheden gaan voordoen. Voor Sigma Solutions, maar ook voor jou.

Ons goede voornemen is: bedrijven blijven helpen met waar we goed in zijn, namelijk het creëren van digitale waarde. 2015 is OFF, 2016 is ON! 

Hoe gaan we in 2016 nog meer digitale waarde bieden aan bedrijven?

Constant doorontwikkelen Accesify WCMS (Web Content Management Systeem)

Het systeem waar Sigma Solutions mee werkt is Accesify WCMS, een content management systeem dat we inmiddels helemaal eigen hebben gemaakt. Inmiddels draaien er ongeveer 10.000 websites op dit systeem. In 2016 kunnen we - door de opgebouwde kennis die Sigma inmiddels van dit systeem heeft - steeds betere websites en webshops bouwen. Dit met het oog op het praktisch onderhoud van de website, maar wat nog veel belangrijker is: de ervaring van de bezoeker. 

Websites verbeteren met behulp van Google Analytics

Google Analytics is altijd al een goede tool geweest om conversies te meten, maar tegenwoordig wordt het steeds meer gebruikt voor het meten van het proces dat voorafgaat aan een conversie. Bijvoorbeeld door het gedrag van gebruikers te volgen door verschillende kanalen en apparaten heen. Met deze informatie kun je de ‘customer journey’ van de klant achterhalen en ontleden, zodat je de navigatiestructuur van huidige websites hierop kan laten aansluiten.

Zoekmachine optimalisatie wordt nog belangrijker

Zelf vind ik het belang van goede online vindbaarheid vanzelfsprekend, maar ik zal het toch toelichten met een voorbeeld.

kanalen-traffic-1.png
Deze grafiek laat zien via welke kanalen bezoekers vanaf 1 oktober 2015 zijn binnengekomen op de website van één van onze klanten. Het is wel duidelijk dat organische zoekresultaten veruit het belangrijkst zijn voor deze klant. Voor ons is het geen verrassing dat het grootste deel van het verkeer binnenkomt via Google, dat is namelijk bij veel van onze klanten het geval. In 2016 kun je SEO dus zeker niet links laten liggen.


Mobielvriendelijke websites en apps worden steeds belangrijker

In 2015 is het gebruik van mobiele apparaten opnieuw blijven groeien en de verwachting is dat het belang van een ‘responsive’ website onverminderd groot blijft. Een responsive website is een website die zich aanpast aan het formaat van je scherm, zodat de website ook op bijvoorbeeld een smartphone goed leesbaar blijft. Daarnaast is een goede app steeds belangrijker. Mensen haken af als een app niet goed werkt, te langzaam is of te duur is. Ook de functionaliteiten en het ontwerp zijn erg belangrijk. In de developmentfase van een bedrijfsapp moet hier dus veel aandacht aan worden besteed.

Hoe zorg ik dan dat ik mijn klanten digitale waarde biedt in 2016?

Het is duidelijk dat we in 2016 niet stil kunnen blijven zitten. Websites moeten constant worden doorontwikkeld en als u nog geen (goede) app heeft raden we aan hier eens over na te denken; kun je je klanten hiermee wellicht nog beter van dienst zijn?

Meer informatie over digitale waarde in 2016 vind je in onze blogs en de maandelijkse online succes nieuwsbrief. Ook kunnen wij je advies geven in een persoonlijk gesprek. Neem gerust eens contact met ons op via telefoonnummer: 072-5345888 of via een e-mail naar info@sigmasolutions.nl.


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
allrig.jpg
aliancys.jpg
eriks.jpg
heinen_en_hopman.jpg
handicare_stairlifts.jpg
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail