Sla uw efficiencyslag met Customer Selfservice

customer-selfservice-blog-sigma.jpg

In dit digitale tijdperk komen bedrijven niet meer weg met enkel persoonlijk contact. Klanten willen zelf aan de knoppen zitten! Zij verwachten de juiste online oplossingen waarmee zij, te allen tijde, gewenste informatie kunnen vinden. Met Customer Selfservice mogelijkheden biedt u deze informatie. Dit is niet alleen snel en gemakkelijk voor de klant, ook bedrijven kunnen een flinke efficiencyslag slaan!

De voordelen van Customer Selfservice

Om mogelijkheden tot Customer Selfservice te implementeren zijn online oplossingen nodig. Deze oplossingen zorgen voor een stukje automatisering van repeterende werkzaamheden. Stel dat een bedrijf ervoor kiest om haar producten online aan te bieden middels een webshop. Dan hoeft de klant niet langer te bellen om deze te bestellen. Customer Selfservice mogelijkheden leveren hierdoor een aantal prettige bijkomstigheden die bevorderlijk zijn voor een efficiënte workflow. Customer Selfservice mogelijkheden;

  • Reduceren de werkdruk
  • Brengen tijdwinst
  • Bieden ruimte voor procesverbetering

Reduceer de werkdruk

De kans is groot dat uw werknemers repeterende werkzaamheden uitvoeren. Denk hierbij aan het opsturen van brochures of het beantwoorden van steeds terugkerende vragen. Dit kan makkelijker; wanneer een catalogus online te vinden is, hoeft er geen papieren brochure verstuurd te worden. En een kopje met ‘veel gestelde vragen’ op uw website voorkomt terugkerende vragen via de telefoon. Met relevante Customer Selfservice mogelijkheden komen dergelijke werkzaamheden te vervallen.

Lees hoe onze online selectietool de repeterende werkzaamheden van ERIKS werknemers heeft gereduceerd! 

Genereer tijdwinst

Stel; een bedrijf krijgt dagelijks telefoontjes met vragen over hun producten. Op het moment dat zij deze producten op de website plaatsen, inclusief een korte uitleg, zijn telefoontjes niet meer nodig. Daarnaast zal een klant pas bellen wanneer zij al verder in het koopproces ‘zitten’. Zij hebben de productinformatie immers al gevonden. Hierdoor kunnen medewerkers zich richten op de toepassing van het product. Prettig, want zo kan er sneller worden toegewerkt naar een daadwerkelijke aankoop. Gevolg? Tijdwinst voor de werknemers die de vragen beantwoorden. Zo creëert u op de backoffice een aanzienlijke tijdsbesparing en krijgen werknemers de ruimte voor andere werkzaamheden. 

Lees waarom onze wielenkiezer tijdwinst heeft opgeleverd voor de medewerkers van DM Wheels! 

Verbeter processen

Het is heel goed mogelijk dat de processen binnen uw bedrijf al jaren vastliggen. Werknemers werken zoals zij gewend zijn, hoe omslachtig dit soms ook is. Het implementeren van Customer Selfservice mogelijkheden brengt een nieuwe impuls. Processen worden onder de loep genomen en er komt ruimte voor verbetering. Doordat met Customer Selfservice logischerwijs bepaalde aspecten worden geautomatiseerd is er ruimte om een proces daarop in te stellen. Misschien kan u hier zelfs een fijne omzetverhoging mee bewerkstelligen. Gebruik de juiste online oplossingen en genereer een efficiencyslag binnen uw bedrijf!


Andere blogartikelen

  • Css grid

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Css grid is een vernieuwende manier voor het indelen van content op website pagina’s. Met behulp van css wordt de uiterlijk van een website bepaald. Doormiddel van een grid is het mogelijk om gemakkel ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS vendor prefixes

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    Bij CSS is het voor een aantal stijl regels mogelijk om aan te geven in welke browser deze gebruikt moet worden. Hiervoor wordt het type browser toegevoegd voor de stijl regel. Dit wordt een prefix (o ...

    Bekijk het artikel »
  • CSS auto prefixer

    Geschreven door: op dinsdag 20 februari 2018

    In een eerder blog over vendor prefixes was te zien hoe met behulp van prefixes experimentele stijling regels voor specifieke browser toegepast kunnen worden. Hoewel het gebruik van prefixes in deze ...

    Bekijk het artikel »
Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail

whitepaper-customer-selfservice-1.png

Bedien uw klanten optimaal met customer selfservice

Download de whitepaper