In 2016 zou het beste CMS minimaal deze 3 eigenschappen moeten hebben

Geschreven door: op maandag 2 mei 2016

Leestijd:

macbook-cms-1200x370-1.png

In het jaar 2016 op zoek naar een content management systeem (CMS)? Lees hier de eigenschappen die elk CMS zou moeten hebben.

1. Geschikt voor alle apparaten

Internetgebruikers maken anno 2016 gebruik van smartphones, phablets, tablets, laptops en desktops. Een content management systeem moet functionaliteit hebben om content op al deze verschillende devices op optimale wijze te publiceren en presenteren. Technologische concepten die daarbij van toepassing zijn:

  • Responsive design: de layout van de templates van de website veranderen op basis van de resolutie van het apparaat waarmee de website bezocht wordt;
  • Adaptive design: de layout en inhoud van de website veranderen op basis van het gedrag en de geografische locatie van de bezoeker.

2. Website en Webshop vanuit één systeem

Veel bedrijven leveren producten èn diensten. In een logische customer journey zouden de (potentiele) klanten die de website van deze bedrijven bezoeken product- en dienstinformatie gebroederlijk naast elkaar vinden en de mogelijkheid hebben om producten en diensten via één transactie af te nemen. De functionele (on)mogelijkheden van veel content management en e-commerce systemen beperken bedrijven in het aanbieden van deze logische customer journey. Anno 2016 zou een content management systeem deze beperking niet langer in zich moeten hebben. Binnen één systeem zou aanwezig moeten zijn:

  • functionaliteit om niet-gestructureerde informatie te bewerken en publiceren;
  • catalogusfunctionaliteit, integreerbaar met al in gebruik zijnde ERP, CRM of PIM oplossingen;
  • de mogelijkheid om online transacties af te ronden.

3. Google-proof

Zoekmachinemarketing is ook in 2016 één van de belangrijkste manieren om potentiele klanten te bereiken. Functionele (on)mogelijkheden of technische eigenschappen van een content management systeem zouden niet in de weg mogen staan van het behalen van hoge posities in zoekmachines als Google. Functionaliteiten en technische eigenschappen die standaard aanwezig zouden moeten zijn:

  1. Van elke gepubliceerde pagina moeten alle relevante SEO-eigenschappen op individuele basis bewerkt kunnen worden. Dus, title, meta description, meta keywords en H1.
  2. Het door Google verwachte ‘veilig browsen’ moet door een CMS worden bediend door het aanbieden van de mogelijkheid om SSL-certificaten te publiceren.
  3. Het behalen van een hoge Google PageSpeed Insights score. Dus, automatisch comprimeren van afbeeldingen, static content delivery via CDN, minimaliseren van script- en CSS bestanden en verder https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

Op zoek naar het beste CMS?

Wij van Sigma Solutions vinden dat Accessify WCMS tot één van de beste Nederlandse content management systemen behoort. Nieuwsgierig? Neem contact met ons op via 072 5345 888 of info@sigmasolutions.nl.


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
microsoft silver partner
Adobe partner
fd gazellen 2017
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail