8 Succesfactoren van een Business Website

Geschreven door: op woensdag 14 oktober 2015

Leestijd:

Het hebben van een professionele website draagt bij aan de groei van elke business. Doe je voordeel met deze 8 succesfactoren van business websites.

1. Zorg voor actuele en relevante content

Veruit de belangrijkste succesfactoren van elke business website is de aanwezigheid van actuele en relevante content. Plaats minimaal 2x per maand content die relevant is voor jouw doelgroep.

2. Doelgroep

Denk om de doelgroep! B2B bedrijven hebben een hele andere doelgroep dan B2C bedrijven. De doelgroep van B2B bedrijven kan op veel verschillende manieren worden gesegmenteerd. Segmenten zijn sowieso:

  1. Reparatie en onderhoud: dit zijn prospects of klanten die snel geholpen willen worden met het oplossen van een acuut, vaak relatief klein probleem.
  2. Nieuwbouw / projecten: dit zijn prospects die op zoek zijn naar een partner die hen kan adviseren over de beste oplossing voor hun complexe uitdaging.

3. Formuleer Doelstellingen

Formuleer een heldere doelstelling voor je business website. Kies hierbij uit:

  • Online Leadgeneratie: in contact komen met potentiele klanten;
  • Online Verkoop: bestellingen en betalingen online laten plaatsvinden;

Naamsbekendheid kan ook een doelstelling zijn, bedenk wel dat het erg moeilijk is om de realisatie van deze doelstelling te meten.

4. Zorg voor Call2Action

Zorg ervoor dat bezoekers van de business website op eenvoudige wijze contact kunnen opnemen met je business. Naar ons idee bestaat de ideale call2action van een business website minimaal uit:

  1. Het e-mailadres van een persoon of afdeling die verbonden is aan content die op de webpagina wordt gepresenteerd;
  2. Het telefoonnummer van dezelfde persoon of afdeling;
  3. Een contactformulier, zodat ook na openingstijden contact kan worden opgenomen.

5. Smartphone variant

Steeds meer mensen gebruiken internet met hun smartphone. Zorg ervoor dat de business website optimaal werkt met een smartphone. Realiseer ook een aparte call2action voor de smartphone-bezoekers.

6. Meet bezoekgedrag

Maak gebruik van web analytics om het gedrag van bezoekers van de business website te meten en te analyseren. Google Analytics is een veelgebruikte oplossing die ook bij een basis-setup al veel informatie bevat.

7. Domeinnaam

Anno 2015 hebben de meeste bedrijven meerdere domeinnamen in hun bezit. Al is het alleen al om e-mailadressen beschikbaar te maken. Ons advies bij de keuze van de domeinnaam waarop de business website wordt geplaatst? Zorg ervoor dat deze nationaal en internationaal gebruikt kan worden en gelijk is. Vermijdt rechtsvormen

8. Kies een professionele partner

Het bouwen en tot een succes maken van een professionele business website vraagt veel specialistische kennis. Veel bedrijven hebben deze kennis gedeeltelijk of in het geheel niet in huis. Kies daarom een professioneel internetbureau als partner, selectiecriteria kunnen zijn:

  1. Welke specialismen heeft het internetbureau in huis?
  2. Is het bureau gespecialiseerd in een bepaald marktsegment of een bepaald type oplossing?
  3. Hoe lang bestaat het bureau?

Aan de slag met een business website?

Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op via 072 5345 888 of info@sigmasolutions.nl.

 

Veel Online Succes Gewenst!


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
allrig.jpg
aliancys.jpg
eriks.jpg
heinen_en_hopman.jpg
handicare_stairlifts.jpg
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail