Q3 2014 - Updates gebruiksvriendelijkheid en SEO Accessify WCMS

Geschreven door: op woensdag 17 december 2014

Leestijd:

Accessify WCMS, het contentmanagementsysteem van Sigma Solutions heeft in het 3de kwartaal van 2014 (1 juli t/m 30 september) de volgende updates gekregen:

  1. Optimalisaties gebruiksvriendelijkheid;
  2. Uitbreiding SEO-functionaliteit.

Naast deze toevoegingen zijn een aantal minor bugs opgelost. Alles met als doel het voor de gebruiker zo eenvoudig mogelijk te maken om online rendement te realiseren.

Optimalisaties gebruiksvriendelijkheid

Het werken met foto’s is voor websitebeheerders vaak een uitdagende en tijdrovende activiteit. Foto’s kunnen vaak niet direct in de WYSIWYG-editor worden geplakt, waardoor tijd verloren gaat bij het online publiceren van nieuwe content. Met de meest recente Accessify WCMS update wordt het publiceren van content, bestaande uit afbeeldingen en tekst, een stuk eenvoudiger:

  1. Afbeeldingen kunnen direct in de WYSIWYG-editor worden geplakt;
  2. Na het plakken van een afbeelding vraagt het WCMS direct om een SEO-vriendelijke bestandsnaam en kan worden aangegeven in welke map de afbeelding moet worden opgeslagen;
  3. De afbeelding kan worden verschaald (groter / kleiner gemaakt);
  4. Bij het opslaan van de content wordt de afbeelding automatisch geoptimaliseerd opgeslagen. Hierbij wordt de afbeelding opgeslagen met de afmetingen die door de beheerder zijn aangegeven en wordt ‘lossless’ compressie toegepast (obv de Smush.it methode). Dit laatste zorgt ervoor dat de webpagina snel laadt.

SEO Functies

Om het online vindbaar maken van pagina’s te vereenvoudigen zijn de volgende functies toegevoegd:

  1. SEO-tabblad: Voor alle content-elementen die Accessify WCMS kent is een SEO-panel beschikbaar gemaakt. In dit panel kunnen belangrijke elementen als titel, meta description en webadres worden aangepast en is direct zichtbaar hoe de pagina er op de Google Resultatenpagina uit komt te zien.
    SEO-panel Accessify WCMS
    Het optimaal uitvoeren van een SEO-strategie is hiermee flink vereenvoudigd.
  2. Canonical: Soms dwingt een contentmodel of een afgesproken clickpath je om content op twee pagina’s in een website te laten terugkomen. Zoekmachines willen in dat geval graag weten welke pagina het origineel en welke pagina het duplicaat is (zgn. duplicate content). Met de nieuwe functionaliteit van Accessify WCMS kan per pagina worden aangegeven of deze een duplicaat is van een andere pagina. Hierdoor beoordelen zoekmachines alleen de unieke content en wordt een zo hoog mogelijke positie op de zoekmachineresultatenpagina behaald.

Invloed uitoefenen op de updates? Stuur een e-mail naar help@sigmasolutions.nl of je accountmanager.


Op De Hoogte Blijven?

Online Succes realiseren is een vak, een vak wat wij verstaan en waarover we je graag vertellen. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van trends, thema’s en succesverhalen.

Aanhef

Andere blogartikelen

Bel 072 5345 888
Meer dan 40 bedrijven vertrouwen op ons
Allrig is de alles in een leverancier binnen de energie-industrie
Aliancys is een toonaangevend wereldwijd bedrijf actief in de verkoop van kwaliteitsharsen
ERIKS is een toonaangevende en innovatieve leverancier aan de procesindustrie en aan machinebouwers, die zowel de rol van specialist als die van brede MRO-leverancier vervult
Industrieel dienstverlener Heinen & Hopman Engineering uit Bunschoten is dé wereldwijde specialist op het gebied van klimaatbeheersing
Handicare is een internationale organisatie die ouderen helpt om hun dagelijks leven gemakkelijker te maken door het produceren van hoogwaardige trapliften
Onze Middelen en Technologieën
Microsoft partner
Adobe partner
Asp dotnet
Google analytics
Google adwords
TelefoonE-mail